۲۰ پله صعود رتبه دانشگاه، در نظام رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) -در سال ۹۹-۹۸

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به نقل از دکتر مجتبی قربانی، مدیر دفتر همکاری های علمی و ببین المللی، بنا بر اعلام درگاه اطلاع رسانی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه های دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸  که با روش شناسی جدید به انجام رسیده در اختیار عموم قرار گرفت.

بنا براین گزارش، دانشگاه شهید رجایی در بین دانشگاه های جامع کشور در جایگاه ۲۳  قرار گرفت.  و بر همین اساس این دانشگاه، در بین کلیه دانشگاه های کشور اعم از دانشگاه های جامع و صنعتی و .. در جایگاه ۳۱ قرار گرفته است.

دکتر قربانی با اعلام این خبر افزود، بر اساس  رتبه بندی این پایگاه در سال ۱۳۹۷-۱۳۹۸ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در مرتبه ۴۱-۵۰ قرار گرفته بود،که اعلام جدید داده های این پایگاه، نشان دهنده رشد و ارتقأ  ۲۰ پله ای دانشگاه در رتبه بندی جدید می باشد.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی با اشاره بر لزوم حضور دانشگاه در این رتبه بندی ها ادامه داد، از آنجاییکه تربیت معلم یک امر آموزش عالی محسوب می گردد، پاسخگویی دانشگاه به استاندارد های آموزش عالی کشور امری بایسته می نماید، لذا حضور دانشگاه در این رتبه بندی ها به مثابه یک ارزیابی بیرونی بوده و می تواند بیانگر این مبزان پاسخگویی در مقایسه با سایر مراکز آموزش عالی تلقی گردد.

خاطر نشان می گردد در سال جاری میلادی نیز برای نخستین بار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در رتبه بندی بین المللی و معتبر تایمز وارد شد.

این توفیق جدید را به خانواده معزز دانشگاه شهیدرجایی تبریک عرض می نماییم.

  • رتبه بندی اعلام شده در این پایگاه از اینجا قابل دسترسی می باشد.
  • و همچنین علاقه مندان می توانند، مشروح این خبر را به نقل از خبر گزاری مهر که با دکتر محمد جواد دهقانی، رییس این پایگاه به انجام رسیده است از  اینجا مطالعه فرمایید