دبیر علمی دهمین سمینار پیل سوختی ایران خبر داد

فراخوان برگزاری دهمین سمینار پیل سوختی ایران

به گزارش روابط عمومی و به نقل از دبیر علمی همایش، سرکار خانم دکتر قلخانی “دهمین سمینار پیل سوختی ایران” با همکاری دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید رجائی و انجمن الکتروشیمی ایران در تاریخ ۱ اسفند ماه سال جاری در دانشگاه شهید رجائی برگزار خواهد شد

افزایش روزافزون مصرف انرژی، آلودگی­های زیست محیطی و پایان­پذیری منابع سوخت‌های فسیلی از عوامل مهمی هستند که توجه محققان را برای جایگزینی سوخت­های فسیلی با فناوری‌‌های تبدیل انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر پیل‌های سوختی برمی‌انگیزد. فناوری پیل سوختی تولید نیروی تمیز، کارامد و قابل اطمینان را برای تقریبا هر وسیله نیازمند به توان الکتریکی پیشنهاد می‌کند. پیل‌های سوختی به دلیل بازده بالا و پاکیزگی بسیار مورد توجه هستند. امروزه توسعه الکتروکاتالیست‌های پایدار، ارزان و کارآمد با فعالیت مناسب برای تسریع واکنش‌های ردوکس در پیل سوختی برای جایگزین کاتالیست‌های فلزی گران‌بها از اهمیت ویژه برخوردار می‌باشد. همچنین انتخاب کاتالیزورهای پایدار و مؤثر برای اکسایش گزینشی هیدروکربن‌ها به سبب نقش مهمی که این حدواسط‌ها در تولیدات صنعتی دارند از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است.

دهمین سمینار ملی “پیل سوختی” با هدف گردهمایی بزرگ پژوهشگران، صنعتگران و سیاستگذاران پیل‌سوختی کشور، برای ایجاد هم افزایی و هم راستایی فعالیت های تحقیقاتی با اهداف سند راهبردی ملی توسعه فناوری پیل سوختی کشور برگزار می‌گردد. به به گزارش سرکار خانم دکتر قلخانی دبیر علمی این همایش، از دیگر اهداف برگزاری این سمینار یک روزه می‌توان به مواردی از جمله آشنایی با آخرین پیشرفت‌های علمی و فن‌آوری کشور و جهان در حوزه پیل‌سوختی، آشنایی با روش‌های آموزش عمومی جامعه و متخصصین در زمینه پیل‌سوختی، ترویج تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه پیل‌سوختی، تبادل اطلاعات و تجارب بین متخصصین عرصه پیل‌سوختی، گسترش ارتباطات دانشگاه، صنعت و دولت، بومي‌سازي صنعت پيل سوختي كشور اشاره کرد.

همچنین از کلیه اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد (مهندسی مواد، شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق) و سایر علاقه‌مندان به فناوری پیل‌ سوختی دعوت به عمل می اید تا نسبت به ارسال مقاله به دبیرخانه همایش اقدام نمایند.

مقالات به زبان فارسی یا انگلیسی و در قالب چکیده یا مقاله کامل در این سمینار قابل پذیرش می‌باشد.

لازم به ذکر است،‌ علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می توانند حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ مقالات خود را به این سمینار ارسال نمایند و نتایج داوری مقالات ارسالی نیز در تاریخ ۱۰ بهمن ماه اعلام خواهد شد.

تاریخ برگزاری همایش: اول اسفند ماه ۱۳۹۷

مکان برگزاری همایش: تهران- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، دانشکده علوم پایه

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت همایش مراجعه و یا با آدرس پست الکترونیکی دبیرخانه تماس حاصل نمایید.

web: http://conf.isc.gov.ir/ifc96

 Email: iranecs@gmail.com

photo_2018-12-06_13-21-03