گزارش رییس دانشگاه در خصوص مصوبات سی و چهارمین نشست هیات امنأ

به گزارش روابط عمومی، سی و چهارمین نشست هیآت امنأ دانشگاه شهید رجایی امروز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، در محل سالن جلسات دفتر وزیر آموزش و پرورش با حضور اعضای این هیات برگزار گردید، بنا بر این گزارش، رییس دانشگاه که دبیر این هیات نیز می باشد، در مورد مهمترین مصوبات این جلسه توضیحاتی را به شرح زیر ارائه دادند:

دکتر حمیدرضا عظمتی یکی از مهمترین مصوبات این جلسه را تصویب موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه اعلام کرد و افزود که بنا بر رای هیات امنأ این امر مشروط بر طی مراحل قانونی به تایید و تصویب اعضای جلسه رسید.

وی در این رابطه گفت، بحث همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی از مطالبات جدی اساتید دانشگاه ها می باشد که مراحل اجرای آن در برخی دانشگاه های کشور آغاز گردیده است . و برای اجرای آن تمامی دانشگاه ها می بایست موضوع را در هیات امنا آن دانشگاه طرح و به تصویب برسانند. که برای اجرای قانون مربوطه در دانشگاه شهید رجایی این موضوع در دستور کار این جلسه هیات امنأ قرار گرفت و پس از بحث و بررسی و با شرط طی مراحل قانونی به تصویب رسید.

دکتر عظمتی در خصوص زمان اجرای این مصوبه نیز افزودند، از نظر هیات امنأ ، با توجه به نوع نگارش نا رسایی که در متن قانون مربوطه آمده، اجرای آن مشروط به اخذ استفساریه از مجلس شورای اسلامی گردید و ان شاالله به محض اخذ این استفساریه احکام کارگزینی همکاران هیات علمی متعاقباً صادر و از ابتدای سال جاری اعمال خواهد گردید. که این امر زمان اجرای این قانون را در دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه ها کمی به عقب خواهد انداخت، لکن اصل آن خدشه ناپذیر و اجرای آن نیز حتمی خواهد بود.

دبیر هیات امنای دانشگاه، از موضوعات دیگر مورد بحث این جلسه به بررسی و تصویب بودجه تفصیلی دانشگاه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره نمود.و از افزایش بودجه تملک و دارایی و بودجه جاری  در سال جاری خبر داد.

رییس دانشگاه در ادامه گفت، از مصوبات مهم دیگر این جلسه موافقت و تصویب پذیرش دانشجو معلمان از کشور های منطقه در سال جاری دانست، وی در این خصوص توضیح داد: با توجه به پیشرفت های خوبی که دانشگاه در زمینه رشد شاخص های آموزش عالی داشته است. دانشگاه آمادگی خود را در جهت پذیرش معلمین کشور های اسلامی به خصوص منطقه جهت ادامه تحصیل در قالب بورس شهید رجایی اعلام نمود. که در این رابطه مقرر شد با استفاده از ظرفیت های آموزش دانشگاه اعم از آموزش ار راه دور و حضوری در این خصوص اقدامات لازم اعمال گردد. وی افزود، پذیرش دانشجو خارجی یکی از شاخص های مهم دانشگاه ها محسوب می گردد. که دانشگاه شهیدرجایی  بر اساس ماموریت خود که تربیت دبیر می باشد می تواند در جهت هم افزایی و تعامل با نظام تعلیم و تربیت در کشورهای منطقه در جهت کسب مرجعیت علمی و با استفاده از تجربه زیسته و میراث یکصد سال تربیت معلم کشور نقش کلیدی در این رابطه بر قرار نماید.

تصویب چارت سازمانی جدید دانشگاه، مصوبه مهم دیگر این جلسه بود که دبیر هیات امنأ از آن خبر داد، وی با اشاره به اینکه بر اساس مقررات، دانشگاه  می بایست چارت سازمانی خود را ترمیم و به روز رسانی می نمود، افزود، بر همین مبنا دانشگاه اقدام به بروز رسانی سازمان دانشگاه متناسب با نیاز های خود نمود که البته این امر نیز با تطبیق و مقایسه با سایر دانشگاه ها همراه بود که  اعمال این تغییرات نیز به تصویب هیات امنا رسید.

همچنین دکتر عظمتی، اخذ مجوز هیات امنأ برای استخدام ۷۰ نفر نیرو در پست های کارشناسی تخصصی بصورت مستقیم و از طریق آزمون را از دیگر موارد مهم مصوبات جلسه سی و چهارم هیأت امنأ دانشگاه بر شمرد که از این طریق امکان جایگزینی نیروها و پرسنل بازنشسته متناسب با سازمان دانشگاه مهیا خواهد گردید.