گزارش عملکرد دانشکده علوم ورزشی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰

برگزاری کارگاه های آموزشی :

  1. ENDNOTE توسط دکتر هادی صمدی

با توجه به درخواست دانشجويان عزيز از سوي دانشكده علوم ورزشي كارگاه آموزشي ENDNOTE توسط دكتر هادي صمدي عضو هيات علمي و معاون دانشكده روز دوشنبه به تاريخ ۱۳ ارديبهشت ١٤٠٠ ساعت ١٤ در سامانه دانشگاه بصورت مجازي برگزار ميشود

 

  1. آناتومی عملکردی اندام فوقانی و تحتانی

از سوی دانشکده علوم ورزشی وبینار آموزشی با عنوان «آناتومی عملکردی اندام فوقانی و تحتانی» با تدریس اساتید دانشکده  دکتر هادی صمدی و دکتر محمد رحیمی توسط انجمن علمی تربیت بدنی در روز سه شنبه به تاریخ  ۱۴۰۰/۵/۵  برای دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و کارشناسی ارشد حرکات اصلاحی برگزار شد .

  1. همکاری علمی با آکادمی ملی المپیک

با حمایت دانشکده علوم ورزشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی خارج از دانشگاه اعضای هیات علمی خود، کارگاه آموزشی آشنایی با ابزارهای نوین ارزیابی وضعیت بدنی، توسط مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک و به صورت غیرحضوری برگزار شد.

مشارکت اساتید دانشکده علوم ورزشی در همایش ملی فرهنگ

در همایش ملی فرهنگ که از سوی معاونت محترم فرهنگی و امور اجتماعی دانشگاه در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بصورت مجازی برگزار شد از سوی دانشکده علوم ورزشی دو مقاله به شرح زیر بصورت سخنرانی ارائه شد ۱٫ دکتر مجید کاشف با مقاله ای با عنوان « تاثیر حاد فعالیت شدید ورزشی و مصرف ویتامین D و A  بر سیستم ایمنی در شرایط شیوع COVID-19 »

  1. دکتر فرشته شهیدی با مقاله ای با عنوان : « ارتباط خستگی ناشی از فعالیت ورزشی در ورزشکاران و احتمال ابتلا به کرونا ویروس »

ضمنا تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم ورزشسی به نامهای

  • خانم سمیه جعفری با عنوان « ورزش ، عملکرد ریوی COVID-19»
  • خانم نفیسه باقریان با عنوان « نقش همه گیری COVID-19 بر کم تحرکی دانش آموزان و عوارض آن
  • خانم نیلوفر سلطانی با عنوان « مروری بر تاثیر حاد فعالیت ورزشی شدید و آنتی اکسیدان ها بر سیستم ایمنی در شرایط شیوع COVID-19»
  • خانم فرناز مهر افزا با عنوان « بررسی شیوع دردهای ناشی از اختلالات اسکلتی عضلانی در دوران کووید ۱۹»
  • آقای علی سرلک با عنوان « ارتباط ابتلا به ویروس کرونا با چاقی و گروه خونی »

مقالات خود را به صورت پوستر ارائه کردند.

 

وبینار های آموزشی :

  1. وبینار موضوعات پیشرفته در ارزشیابی درس تربیت بدنی توسط دکتر مجید کاشف

با توجه به درخواست آموزش و پرورش استان هرمزگان ( اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی و انجمن علمی آموزشی معلمان تربیت بدنی استان هرمزگان)  وبینار آموزشی موضوعات پیشرفته در ارزشیابی درس تربیت بدنی  توسط دکتر مجید کاشف استاد فیزیولوژی ورزش ، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم ورزشی روز پنج شنبه به تاريخ ۱۶ ارديبهشت ١٤٠٠ ساعت ۹ در سامانه دانشگاه بصورت مجازي برگزار مي شود..

 

  1. وبینار تجزیه و تحلیل حرکتی

همچنین در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ وبینار دیگری تحت عنوان «تجزیه و تحلیل حرکتی»   به مدرسی دکتر هادی صمدی در ساعت ۱۰ الی ۱۲  برگزار خواهد شد

انتخاب دکتر مجید کاشف رئیس دانشکده علوم ورزشی به عنوان رئیس کمیسیون تخصصی علوم انسانی و اجتماعی هیات ممیزه دانشگاه

در اولین جلسه از دوره چهارم هیات ممیزه دانشگاه شهید رجایی به تاریخ ۱۴۰۰/۳/۵ دکتر مجید کاشف رئیس دانشکده علوم ورزشی به عنوان رئیس کمیسیون تخصصی علوم انسانی و اجتماعی  هیات ممیزه دانشگاه، از سوی ریاست محترم دانشگاه شهید رجایی انتخاب شدند. لازم به ذکر است که ریاست این کمیسیون در دوره اول و دوم آقای دکتر محمود مهرمحمدی از دانشگاه تربیت مدرس و در دوره سوم دکتر سیف از دانشگاه تهران عهده دار بودند.

 

برگزاری جلسات مجازی ژورنال کلاب در دانشکده علوم ورزشی

این جلسات با ارائه دانشجویان دکتری فیزیولوژی ورزشی و در حوزه سازگاری های سوخت و سازی با فعالیت بدنی به بررسی آخرین یافته های علمی در این حوزه می پردازد.

روزهای برگزاری : یکشنبه ها یک هفته در میان، ساعت ۱۸

محل برگزاری:  سامانه LMS  دانشگاه، لینک جلسه : https://b2n.ir/k19217

لازم به ذکر است ژورنال کلاب، برنامه آموزشی برای درک اصولی موضوعات علمی پیشرفته ، در حوزه های مختلف است شرکت کنندگان در این جلسات با جدید ترین پژوهش های انجام شده در موضوع مورد بحث آشنا می شوند.

بیوانرژیک در فعالیت بدنی و تمرین   به تاریخ ۲۲/۱/۱۴۰۰

انتقال دهنده های اسید چرب ۹/۲/۱۴۰۰

انتقال دهنده های لاکتات در فعالیت بدنی و تمرین  ۵/۲/۱۴۰۰

نوسازی پروتئین های عضلانی در فعالیت بدنی و تمرین  ۲/۳/۱۴۰۰

 

برگزاری جلسه مشترک گروه های آموزشی دانشکده علوم ورزشی

در تاریخ سه شنبه ۱۴۰۰/۳/۱۸  جلسه مشترک گروه های آموزشی دانشکده علوم ورزشی با حضور خانم ها : دکتر فرشته شهیدی ، دکتر فرزانه حاتمی، دکتر معصومه شهبازی ، دکتر معصومه بقائیان و خانم مینا غلامی و آقایان دکتر مجید کاشف ، دکتر غلامرضا لطفی ، دکتر فرشید طهماسبی ، دکتر هادی صمدی ، دکتر مجتبی صالح پور ، دکتر امیر حسین منظمی، دکتر کاوس صالحی ، دکتر میثم رحیمی زاده و دکتر محمد رحیمی در سالن اجتماعات شهید باهنر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد. در این جلسه بعد از قرائت آیاتی از کلام الله مجید دکتر مجید کاشف رئیس دانشکده علوم ورزشی به دست آوردها و موفقیت های دانشکده علوم ورزشی در دو سال اخیر اشاراتی داشتند و سپس خانم دکتر فرشته شهیدی معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده مباحث مربوط به دستور جلسه را مطرح کردند. در ادامه هر یک از اعضاء هیات علمی دانشکده مطالب خود را بیان داشتند و در انتها تصمیماتی اتخاذ شد.

چاپ چهار مقاله مرتبط با كرونا

چاپ چهارمقاله مرتبط به کرونا با توجه به شرایط همه گیری کرونا چهار مقاله توسط اساتید دانشکده علوم ورزشی به چاپ رسیده است که دو مقاله توسط دکتر مجید کاشف نمايه  SCOPUS و دو مقاله توسط دکتر عباس نظریان در نشریه با نمایه   SCOPUS و JCR   به چاپ رسید

چاپ کتاب المپیک زمستانی توسط اعضاء هیات علمی دانشکده علوم ورزشی

کتاب نگاهی جامع بر بازی های المپیک زمستانی کاری از دکتر میثم رحیمی زاده و دکتر امیر حسین منظمی از اعضای هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی و با مقدمه ای از دکتر سید نصرالله سجادی استاد دانشگاه تهران توسط انتشارات دانشگاه شهید رجایی بچاپ رسید.

شایان ذکر است این کتاب در ۳۱۰ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در تابستان ۱۴۰۰ منتشر شد. ضمن تبریک به نویسندگان محترم و خانواده دانشکده علوم ورزشی امیدوارم این کتاب که فقدان آن در جامعه ورزش مشهود بود مورد استفاده ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزشی قرار گیرد.

 گرامی داشت هفته دولت توسط دانشکده علوم ورزشی

روز سه شنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ به مناسبت هفته دولت از طرف دانشکده علوم ورزشی مراسمی برگزار شد و به منظور قدردانی از زحمات کارکنان دانشکده هدایایی به آنان پرداخت شد.

انتصاب عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی به عنوان ناظر در آزمون عملی داوطلبان رشته علوم ورزشی دانشگاه باهنر کرمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از دانشکده علوم ورزشی، عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی به عنوان ناظر در آزمون عملی داوطلبان رشته علوم ورزشی دانشگاه باهنر کرمان منصوب شد.

شایان ذکر است، بر اساس درخواست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، آقای دکتر میثم رحیمی زاده عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی به عنوان ناظر در آزمون عملی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی حوزه دانشگاه شهید باهنر کرمان که در روزهای ۹ و ۱۰ شهریور ماه برگزار می گردد منصوب شدند.

برگزاری حضوری کارگاه آموزشی کار با حیوانات آزمایشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از رئیس دانشکده علوم ورزشی، کارگاه آموزشی کار با حیوانات آزمایشگاهی به صورت حضوری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به شرایط بیماری کرونا و تاخیر در اجرای فعالیت های مربوط به رساله دکتری دانشجویان فیزیولوژی ورزشی به منظور تسریع در انجام امور مربوطه با رعایت پروتکل های بهداشتی کارگاه آموزشی کار با حیوانات آزمایشگاهی به صورت حضوری در آزمایشگاه پژوهشی دانشکده علوم ورزشی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ با حضور دانشجویان دکتری فیزیولوژی ورزشی و برخی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد برگزار شد.

لازم به ذکر است که مرحله مقدماتی این کارگاه به صورت مجازی در سامانه الکترونیکی دانشگاه قبلا برگزار شده است.

برگزاری دومین کارگاه آموزشی حضوری کار با حیوانات آزمایشگاهی

با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر رفع ممنوعیت از اجرای کارهای پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها از سوی دانشکده علوم ورزشی دومین کارگاه آموزشی حضوری کار با حیوانات آزمایشگاهی با مدیریت سرکار خانم دکتر فرشته شهیدی و آقای دکتر مجید کاشف توسط دانشجویان دوره دکتری فیزیولوژی ورزشی در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱۷  در آزمایشگاه حیوانات دانشکده علوم ورزشی برگزار گردید.

چاپ مقاله (Hot Paper)  توسط عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی

بر اساس آخرین بروز رسانی پایگاه طلایه داران علم (ESI) در گزارش (May/June2021)  مقاله آقای دکتر عباس نظریان مادوانی دانشیار و عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی با عنوان  ”  The Relationship Between Age and Mental Among in iran During the COVID-19 Pandemic)   به عنوان مقاله داغ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اعلام شد.

این دومین مقاله داغ در دانشکده علوم ورزشی است و اولین مقاله توسط دکتر مجید کاشف در سال ۲۰۱۱  در نشریه علوم زیستی در دانشگاه تهران مستخرج از پایان نامه آقای راد دانشجوی کارشناسی ارشد به چاپ رسید.

دانشکده علوم ورزشی این موفقیت را به ایشان تبریک عرض نموده و از خداوند متعال موفقیت روز افزونشان را خواستاریم.

مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی دانشکده علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از رئیس دانشکده علوم ورزشی،با  تلاش و همکاری دلسوزانه همه مدیران و مسئولان دانشگاه و دانشکده علوم ورزشی و پس از گذشت بیش از دو سال از شروع بازسازی فضاهای دانشکده علوم ورزشی کتابخانه تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی در روز دوشنبه به تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۰  با حضور رئیس دانشگاه افتتاح شد،

این مراسم با حضور برخی از اعضای هیات رئیسه و همچنین دکتر مجید کاشف رئیس دانشکده علوم ورزشی و معاونین محترم دانشکده خانم دکتر فرشته شهیدی آقای دکتر هادی صمدی و مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی دانشکده رأس ساعت ۱۰ صبح در محل کتابخانه و کافه کتاب علوم ورزشی برگزار گردید.

لازم به ذکر است این دومین کتابخانه تخصصی دانشکده ها و اولین کافه کتاب در دانشگاه شهید رجایی می باشد.

مشارکت اساتید دانشکده علوم ورزشی در سخنرانی ویژه دهه اول محرم

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در دهه اول محرم سال جاری اقدام به برگزاری سلسه سخنرانی هایی تحت عنوان زمین از آسمان عاشورا کرد که در این مجموعه آقای دکتر مجید کاشف در تاریخ ۲۵ مرداد ماه مقاله ای تحت عنوان «وصف امام حسین (ع)» و آقای دکتر سید کاوس صالحی مقاله ای تحت عنوان «عاشورا و فرهنگ عامه» به صورت مجازی سخنرانی نمودند.

نشست مشترک روسای دانشکده های تربیت بدنی

دانشگاه های شهید رجایی، شهید بهشتی و علامه طباطبایی به منظور هماهنگی و یکپارچه ساختی فعالیت های علمی و ورزشی با هماهنگی بعمل آمده نشست مشترک آقای دکتر مجید کاشف رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی، آقای دکتر سجاد احمدی زاد رئیس دانشکده تربیت بدنی و تندرستی انشگاه شهید بهشتی و آقای دکتر حبیب هنری رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و در این نشست علاوه بر هماهنگی برای برگزاری سلسه وبینارهای ورزش در دوران پسا کرونا مقرر شد که بین دانشگاه های مذکور تفاهم نامه همکاری منعقد گردد.

انعقاد ۲ قرارداد پژوهشی برون دانشگاهی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ توسط عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و به نقل از مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت، ۲ قرارداد پژوهشی برون -دانشگاهی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ فی مابین دانشگاه و فدراسیون های ورزشی توسط آقای دکتر میثم رحیمی زاده عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی به شرح زیر منعقد و در حال اجرا است:

  • عنوان طرح: مطالعه، بررسی و تدوین برنامه استراتژیک دوره چهارساله ( از سال ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۳)- فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران
  • عنوان طرح: مطالعه، بررسی و تدوین برنامه استراتژیک دوره چهارساله ( از سال ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۳) برنامه های راهبردی عملیاتی و مالی – فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتابخانه تخصصی و کافه کتاب دانشکده علوم ورزشی

 

با توجه به اهمیت دسترسی آسان دانشجویان و اساتید به کتب و مراجع تخصصی مکتوب، کتابخانه تخصصی و کافه کتاب دانشکده علوم ورزشی راه اندازی شده است. این مکان در فضایی یکپارچه به مساحت ۲۰۰ متر مربع واقع در طبقه دوم ساختمان اصلی دانشکده در قالب مجموعه ای زیبا و خاطر انگیز طراحی و راه اندازی شده و شامل بخش های مختلفی به شرح زیر است:

  1. بخش مرجع : کلیه کتب مرجع ، نشریات تخصصی و پایان نامه ها را شامل می شود. این بخش که به صورت مخزن ایجاد می شود با نظارت مسئول کتابخانه کتابهای لاتین و مرجع تحویل داده می شود و دانشجویان دسترسی آزاد به این بخش ندارند.
  2. کتابخانه تخصصی: که از چند بخش مختلف تشکیل شده و کلیه کتاب های تخصصی و عمومی به تفکیک موضوعی در آن چیده شده و به صورت دسترسی باز در اختیار علاقه مندان قرار دارد. این بخش به صورت دسترسی آزاد اداره می شود. مهمترین موضوعات تفکیک کتب شامل: فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی، رفتار حرکتی، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی ، روانشناسی ورزشی، بیومکانیک ورزشی و بخش رشته های ورزشی شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال و … می باشد.
  3. کافه کتاب : در این مکان در کنار در ورودی بخشی طراحی و راه اندازی شده است که امکان سرو قهوه و نوشیدنی های سرد و گرم را فراهم ساخته و افراد می توانند ضمن مطالعه از خدمات آن نیز استفاده کنند.
  4. قرائتخانه : در بخش های مختلف کتابخانه میز مطالعه قرار دارد و دانشجویان و اساتید می توانند با انتخاب کتب مورد نظر به مطالعه در همان مکان بپردازند.
  5. کرسی هم اندیشی : در یکی از بخش های جانبی کتابخانه فضایی برای جلسات مصاحبه و هم اندیشی طراحی شده است که قابلیت برگزاری جلسات تا ۲۰ نفر را دارا می باشد
  6. بخش VIP : در ضلع شمالی کتابخانه و گوشه ای دنج فضای مناسبی طراحی شده که برای پذیرایی و استقرار مهمانان ویژه قابل استفاده است. این فضا با چند پله از سالن اصلی کتابخانه جدا می شود و کاملا مشرف به تمامی بخش های کتابخانه و کافه کتاب است.
  7. برگزاری کارگاه های آموزشی: در بخشی از کتابخانه اسکرین و ویدئو پروژکتور سیار برای برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی پیش بینی شده که گنجایش تا ۳۰ نفر را دارا می باشد.