افتخار آفرینی دانشجویان دانشکده کامپیوتر

کسب رتبه سوم مسابقه چالش تشخیص پلاک مخدوش توسط تیم گرانشیل (آقایان محمد قربانی و امیرمحمد قریشی ) از دانشگاه شهید رجایی در میان ۴۸ تیم شرکت کننده از دانشگاه های سراسر کشور.

مسابقه‏ «بازشناسی پلاک مخدوش» یکی از مجموعه مسابقات تعریف شده در «چالش کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری» است که با هدف کشف پلاک‌های دستکاری‏ شده‏ خودرو‌ها در تصاویر ثبت‏ شده در دوربین‌های کنترل ترافیک شهری تعریف شده است. این مسابقه با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار ‌شد.

هدف این مسابقه شناسایی مواردی است که بخشی از پلاک خودرو به گونه‌ای دستکاری شده باشد که برخی از ارقام یا حروف مربوط به پلاک غیرقابل تشخیص و یا با شماره یا حرف دیگری اشتباه شوند. در این مسابقه تیم‌های شرکت کننده باید قادر به شناسایی تصاویر پلاک‌های سالم، پلاک‌های مخدوش و تصاویر غیرپلاک باشند.

به برگزیدگان مسابقه جوایز ویژه‌ای از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اهدا شد. مسابقه «بازشناسی پلاک مخدوش» در مسابقات سالانه‏ هوش مصنوعی امیرکبیر در هفته‏ پایانی آبان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار  شد.

photo_2019-12-13_22-14-20photo_2019-12-13_22-14-25photo_2019-12-13_22-13-22