نشست پایانی سیزدهمین همایش ملی آموزش

نشست پایانی سیزدهمین همایش ملی آموزش در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ با حضور اعضای ذیل تشکیل شد.

آقای دکتر نجف طهماسبی پور(دبیر همایش)، آقای دکتر صالح صدق پور(دبیر علمی همایش)، آقای دکتر افراسیاب پور(دبیر اجرایی همایش)، سرکار خانم مهندس ناصری(مسئول دبیرخانه)

در این نشست ریاست دانشکده و دبیر همایش ضمن تشکر از معاونت محترم پزوهشی ( رئیس همایش) از هماهنگی کامل تیم برگزار کننده همایش قدردانی کردند. در ضمن آقای دکتر صالح صدق پور گزارش مبسوطی از نحوه اجرای همایش بشرح ذیل ارائه دادند.

 

گزارش سیزدهمین همایش ملی آموزش با رویکرد آموزش مجازی از زبان دبیر علمی همایش

 

کمیته علمی همایش شامل ۴۵ نفر از اساتید درون و برون دانشگاهی پس از تشکیل چهار جلسه هم اندیشی در انتها به  ۱۵ تعداد محور دست یافتند. پس از اعلان همایش در سایت های مورد نظر و ارسال پوسترهای آن به مراکز پژوهش و دانشگاهی و تشکیل سایت همایش نسبت به جمع آوری مقالات ارسال شده به همایش اقدام گردید.

مجموع مقالات ارسال شده به همایش سیزدهم ۱۸۷ مقاله بود. کلیه مقالات توسط ۲۳ نفر اعضا هیات داوران مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت. همینطور داوری دوم توسط دبیر علمی همایش صورت پذیرفت و از این تعداد ۱۵۷ مقاله پذیرفته شد و ۳۰ مقاله رد گردید. مجددا در یک جلسه مشترک بین دبیر علمی همایش و رییس کمیته علمی همایش کلیه مقالات پذیرفته شده برای بار سوم مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند و نمره گذاری شدند. در انتها ۳۴ مقاله برای ارائه انتخاب گردید و بقیه به صورت پوستر پذیرفته شدند. البته لازم به ذکر است که فقط ۲۵ مقاله برای پوستر ثبت نام کردند. در جلسه پایانی کمیته علمی همایش چهار نشست انتخاب شد که کلیه محورهای همایش به این چهار نشست تقسیم شدند. نشست اول به نام آموزش و یادگیری که ۱۰ مقاله به این نشست جهت ارائه شفاهی اختصاص یافت. نشست دوم به نام تهدیدها و فرصت های آموزش مجازی که ۸ مقاله به این نشست برای ارائه شفاهی اختصاص یافت. نشست سوم به نام ارزشیابی در آموزش مجازی که ۹ مقاله برای ارائه شفاهی به این نشست اختصاص یافت و در انتها نشست چهارم به نام آموزش و یادگیری مجازی به زبان انگلیسی که ۷ مقاله برای ارائه شفاهی به این نشست اختصاص یافت.

دبیر علمی نشست آموزش و یادگیری مجازی آقای دکتر عصاره و آقای دکتر عمادی بودند. عهده دار دبیری علمی نشست تهدیدها و فرصت های آموزش مجازی آقای دکتر علیایی و خانم دکتر نصیری، دبیری علمی نشست ارزشیابی در آموزش مجازی آقای دکتر میرزایی و خانم دکتر خالوندی و دبیری علمی نشست آموزش و یادگیری مجازی به زبان انگلیسی را آقای دکتر نجاتی و خانم دکتر رحیمی برعهده گرفتند.

همایش در روز پنجشنبه ۱۴/۱۱/۱۴۰۰ راس ساعت ۸:۳۰ صبح با تلاوت آیات کلام ا… مجید آغاز گردید. جناب آقای دکتر عظمتی ریاست محترم دانشگاه مراسم افتتاحیه را با سخنرانی خود آغاز کردند و در ادامه دبیر همایش، جناب آقای دکتر طهماسبی پور و دبیر علمی همایش، جناب آقای دکتر صالح صدق پور مطالبی را ایراد کردند و در ادامه سخنرانی جناب آقای دکتر نوروزی با عنوان : ” نقش نرم افزارهای کاربردی در آموزش مجازی” به عنوان سخنران اول انجام شد. و سپس سخنرانی جناب آقای دکتر زارعی با عنوان “رویکرد یادگیری تلفیقی برای افراد با نیازهای ویژه ” صورت پذیرفت.

تعداد افراد شرکت کننده در افتتاحیه نزدیک به ۵۰۰ نفر بودند. نشست های همایش با معرفی نشست نخصصی توسط هر یک از دبیران مربوطه کار خود را آغاز کردند و با احتساب زمانی برای ناهار و نماز، همایش راس ساعت ۲ بعدازظهر طبق زمانبندی اتمام یافت.تعداد افراد شرکت کننده در نشست اول ۱۵۰ نفر ؛ در نشست دوم ۱۲۰ نفر ؛ در نشست سوم ۱۶۰ نفر و در نشست چهارم ۵۰ نفر بودند.

حضور اساتید و دانشجویان علاقه مند در این همایش به سبب انتخاب موضوع و کیفیت برگزاری بسیار چشمگیر بود و ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ معاونت محترم پژوهشی، از کلیه عوامل موثر در برگزاری این همایش علی الخصوص ریاست و همکارانم در دانشکده علوم انسانی و سایر اعضا محترم هیات علمی دانشکده های دیگر کمال تشکر را دارم.

بهرام صالح صدق پور

۱۴۰۰/۱۱/۱۷