ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه خبر داد

«اولین جلسه کمیته آموزش دانشجویان شاهد و ایثارگر»

مسئول امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سرکار خانم سیدجوادی از برگزاری اولین جلسه کمیته آموزش در نیمسال تحصیلی ۹۸-۹۷ در روز سه شنبه مورخ ۹۷/۱۰/۱۱ در سالن جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی خبر داد. مشاور رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم  به مسئولان بنیاد شهید و دانشگاه از حضور جناب آقایان دکتر الهی رئیس محترم آموزش عالی بنیاد شهید، محمدی معاون محترم فرهنگی و اجتماعی، سرکار خانم حسینی مسئول محترم آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۸ و همچنین مسئولین محترم دانشگاه جناب آقایان دکتر مالیان مدیر محترم برنامه ریزی آموزشی، نظارت و ارزیابی، دکتر قنبران مدیر محترم تحصیلات تکمیلی، دکتر سعادت مدیر محترم آموزش و دکتر علیائی مدیر محترم حوزه ریاست و روابط عمومی قدردانی کرده و افزودند امروزه به واسطه همکاری و همیاری تمام مسئولین و اساتید دانشگاه بویژه جناب آقای دکتر عظمتی ریاست محترم دانشگاه، دانشجویان شاهد و ایثارگر در زمینه آموزش و فارغ التحصیلی هیچ مشکلی ندارند علی رغم عدم پرداخت شهریه دانشجویان شبانه از سوی بنیاد شهید کشور ولی به حول قوه الهی تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر بدون هیچ خللی فارغ التحصیل می شوند و هیچگونه ایرادی از سوی مقام های دانشگاه به بدنه ستاد شاهد و دانشجویان وارد نشده است.

سرکار خانم سیدجوادی خاطر نشان کرد با برنامه ریزی هدفمند و اطلاعات ساختاری که در زمینه کتمان هویت دانشجویان انجام شده است و همچنین با روش های جدید علمی و روانشناسی پس از هماهنگی  با جناب آقای دکتر عظمتی با اعلام و به کارگیری دانشجویان شاهد و ایثارگر نخبه و فعال آموزشی و فرهنگی در عموم دانشگاه باعث کاهش در زمینه انکار هویت ایثارگری شده‌ایم به طوری که برای ستاد ثبت نام ورودی بهمن ۹۷ تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر حتی فرزندان معزز رزمندگان اعلام آمادگی نموده که این اتفاق مبارک و همسو با سیاست های بنیاد شهید و مقام عالی دانشگاه است.

در ادامه سرکار خانم سیدجوادی به ارائه گزارش پیرامون مباحث آموزشی و فرهنگی پرداختند از قبیل:

۱-تعداد کل دانشجویان شاهد و ایثارگر به تفکیک نوع ایثارگری، مقطع، جنسیت و دوره

۲-تعداد ورودی جدید بهمن به تفکیک

۳-جلسه روشنگری و تقدیر از مسئولین ستاد ثبت نام

۴-گردهمایی و جلسات اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر

۵-سرانه دانشجویان نسبت به تعداد اساتید مشاور

۶-حضور فعال کارشناس پیگیر در هر دانشکده جهت پیگیری امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان

۷-انتخاب و معرفی دانشجوی نخبه شاهد و ایثارگر به عنوان مسئول تقویت بنیه علمی و پژوهش به صورت مجزا

۸-عدم اعمال تخفبف ۳۰ درصدی دانشجویان غیر جامعه هدف به دلیل مشکلات مالی و تخصیص بودجه ولی مساعدت لازم در صورت پیشرفت تحصیلی دانشجو

۹-انتخاب پژوهشگر برتر در سه سال متوالی در مقاطع مختلف

۱۰-همایش و گردهمایی ها جهت تبیین سیاست های ستاد شاهد و بنیاد شهید

۱۱-همکاری گسترده دانشجویان در اجرای مراسم های مختلف شاهد

۱۲-ارتقا و افزایش مهارت گروهی به واسطه برگزاری اردوها، مراسم ها و گردهمایی ها و انجام امور دفتر ستاد توسط خود دانشجویان

۱۳-ایجاد فضای شناختی و صمیمی

۱۴-جمع آوری اطلاعات دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر دانشگاه برای ارائه به جشنواره ملی ایثار

۱۵-دیدار دوره ای دانشجویان شاهد و ایثارگر جهت قدردانی از مسئولین من جمله دیدار با مسئولین بنیاد شهید منطقه هشت، مدیر کل محترم بنیاد شهید، ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم دانشجویی

سپس بعد از ایشان آقای دکتر الهی رئیس محترم آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ابلاغ سلام مدیرکل محترم بنیاد شهید  و تشکر از گزارش جامع  با ارزیابی، استدلال همراه با منطق و هدفمند از توانایی و پتانسیل دانشگاه شهید رجائی در پذیرش دانشجو شاهد و ایثارگر بیش از ۱۰۰۰ نفر صحبت کردند و افزودند تنها دانشگاهی که بنیاد شهید از بابت آن هیچ مشکلی نداشته و آسوده خاطر است دانشگاه شهید رجائی می باشد. ایشان همچنین از همسو بودن اهداف و سیاست های دانشگاه با بنیاد شهید تشکر کرده و بالاترین وظیفه هر ایرانی را ادای دین به یادگاران هشت سال دفاع مقدس دانست. آقای دکتر الهی اظهار داشتند دانشگاه شهید رجائی در حوزه آموزش و پژوهش تنها دانشگاه تراز اول در میان دانشگاه های تهران است و بالاترین هدف تشکیل جلسه کمیته آموزش کمک به شناسایی آسیب های آموزشی و پژوهشی و حتی روانشناسی جهت کمک بیشتر به دانشجویان شاهد و ایثارگر است که الحمدالله در دانشگاه شهید رجائی به جدیت بررسی و اقدام می شود. ایشان در ادامه به بیان نقطه نظراتی از قبیل:

۱- استفاده از دانشجویان نخبه در پیشبرد اهداف ستاد، بنیاد شهید در جهت کمک به دانشجویان ضعیف علمی

۲- آشنایی با تسهیلات آموزشی و خدماتی بنیاد شهید

۳-ریشه یابی و کمک به دانشجویان پس از بدو ورود به دانشگاه در زمینه اطلاعات رشته ای و دانشگاه جهت کاهش افت تحصیلی

سپس جناب آقای محمدی معاون محترم اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۸ از سرکار خانم سید جوادی به واسطه فعالیت‌های فرهنگی و مثمر ثمر در اقتدار ستاد شاهد تشکر کردند.

سرکار خانم حسینی مسئول محترم آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه هشت از همیاری و همکاری ستاد شاهد و زحمات سرکار خانم سید جوادی قدردانی نمود.

جناب آقای دکتر قنبران مدیر محترم تحصیلات تکمیلی ضمن تشکر از حضور مسئولین بنیاد شهید در دانشگاه به ارائه نقاط قوت و ضعف آیین نامه شاهد پرداختند و افزودند با به روز رسانی آیین نامه شاهد و ایثارگر باعث عدم ابهامات قانونی و اختیاری می شود.

جناب آقای دکتر علیایی ضمن تشکر از حضور مسئولین بنیاد شهید از عملکرد ستاد شاهد ابراز خرسندی و تقاضای حمایت مالی بیش از گذشته نمودند.

در انتها مسئولین حاضر به بیان نقطه نظراتی پیرامون مباحث آموزشی پرداخته و جلسه با ذکر صلوات بر شهدا به پایان رسید.

 whatsapp-image-2019-01-05-at-14-46-11 whatsapp-image-2019-01-05-at-14-46-12 whatsapp-image-2019-01-05-at-14-46-33