روابط عمومی دانشگاه خبر داد

برگزاری نشست حجاب و عفاف 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست حجاب و عفاف با حضور اعضای شورای دانشگاه، مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار گردید. در ابتدای این نشست که در روز دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ در سالن شهید باهنر دانشگاه شهید رجائی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین فضلعلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به گرامی داشت روز نهم دی و روز بیعت با آرمان های والای انقلاب اسلامی، موضوع عفاف و حجاب را به عنوان یکی از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و از همگان خواستند در خصوص راه های ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر، تفکر کنند.

ایشان با اولویت دانستن موضوع آموزش و انقلاب فرهنگی در مقابل انقلاب نظامی، آموزش، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، همایش های ملی متناسب با موضوع عفاف و حجاب و تذکرات مدیران و مسئولان را از جمله فعالیت های مهم برای ترویج عفاف و حجاب ارزیابی نمود و متذکر شد که مدیران و مسئولان خود باید بیش از دیگران به این مهم مبادرت ورزند.

حجت الاسلام فضلعلی با اشاره به ماموریت های خطیر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی یادآور شدند که این دانشگاه باید در حوزه عفاف و حجاب سرآمد و الگوی سایر دانشگاه ها باشد که به حمدالله تا کنون این چنین بوده است. در بخش دیگری از این نشست آقای دکتر عظمتی رئیس دانشگاه با ذکر آسیب های اجتماعی در حوزه دانشجومعلمان، این چنین مواردی را در دانشگاه تربیت دبیر بسیار اندک ارزیابی کرد و افزود که در همین حد اندک نیز راضی کننده نیست و باید با پرداختن به بحث حجاب و عفاف در حوزه اعتقادی همگان، تلاش کنیم این موضوع به صورت ریشه ای و اساسی در رفتار و کردار ظاهر شود. دکتر عظمتی با ذکر منابع مفیدی در حوزه شناخت اسلام و عفاف و حجاب، همگان را بر مطالعه و تحقیق بیشتر در این حوزه دعوت کردند و تاکید کردند که چنین موضوعاتی را با رفتار مناسب، بیش از پیش تحقق بخشیم.

شایان ذکر است پیش از صحبت های رئیس دانشگاه، برخی از اساتید و مسئولین حاضر در این نشست دیدگاه های خود را در حوزه حجاب و عفاف بیان کردند. از جمله می توان به صحبت های آقای دکتر عصاره اشاره نمود که ایشان وضعیت فرهنگی دانشگاه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت در مقام مقایسه، وضعیت فرهنگی دانشگاه شهید رجائی بسیار مطلوب است. آقای شبستانی نیز موضوع جذب حداکثری را تبیین نمود و تاکید کرد که لازم است با رفتار مناسب در مسیر اصلاحی گام برداریم، مسیری که مدیریت حراست دانشگاه با همکاری نهاد نمایندگی و معاونت های فرهنگی و دانشجویی تا کنون در آن دستاوردهای ارزنده ای داشته است. دکتر طهماسبی پور نیز با بررسی این موضوع از دیدگاه و زاویه بهداشت روانی، به ارائه مصادیقی در این خصوص پرداخت.

photo_2018-12-31_02-37-58 photo_2018-12-31_02-55-00