دانشکده کامپیوتر برگزار کرد:

امروزه انتخابات نقش حائز اهمیتی در اداره جوامع ایفا می‌کند. اهمیت انتخابات در ساختارهای اداری سبب شده سلامت و نحوه برگزاری آن مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد. برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک این امکان را فراهم می کند تا رای گیری با بالاترین درجه شفافیت، ضریب امنیتی و حفاظتی، انجام گیرد. همچنین باعث صرفه جویی در وقت برگزارکنندگان و رای دهندگان می گردد. دانشکده کامپیوتر جهت تحقق این اهداف اولین گام خود را در برگزاری انتخابات شورای دانشجویی برداشته و برای اولین بار این انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار نمود.

 

در این گام انتخابات به صورت رای گیری الکترونیکی ایستگاهی برگزار گردید. در این روش دانشجویان جهت شرکت در انتخابات باید در دانشکده حضور پیدا کرده و پس از احراز هویت توسط کارشناس مسئول، جهت ثبت رای پای سیستم های تعبیه شده قرار می گیرند. رای دهنده با وارد نمودن شماره دانشجویی خود وارد سیستم رای گیری می شود و لیست کاندیدهای مجاز برای آن دانشجو به همراه تصاویر آنها نمایش داده می شود. رای دهنده با توجه به شرایط انتخابات تعدادی از کاندیدها را انتخاب می کند. سیستم به گونه ای طراحی شده است که هر دانشجو فقط یکبار امکان شرکت در رای گیری را دارد. ایستگاه های رای گیری در این روش به شبکه های امن وصل شده اند  و آخرین آمار را در لحظه به سرور مرکزی ارسال می کنند .از مزایای این روش، اطلاع نامزدها از وضعیت خود در بین سایر رقبا در هر لحظه و نتیجه گیری در سریع ترین زمان ممکن است.

 

در گام بعدی دانشکده کامپیوتر تصمیم دارد انتخابات را به صورت الکترونیکی و غیر حضوری برگزار کند تا دانشجویان جهت ثبت رای در انتخابات نیازی به حضور در محل رای گیری نداشته باشند.

 

مهدیه عطاییان

 

photo_2019-12-26_20-31-22