خوش آمد گویی به دانشجویان دانشکده علوم انسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۱

به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد”

با عرض سلام و تبریک به شما منتخبین جامعه، حضور شما جوانان فرهیخته‌ای که توفیق تحصیل در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، و در رشته های مختلف دانشکده علوم انسانی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را پیدا کرده اید، خوش‌آمد می گوییم. و بدین وسیله، در آغاز سال تحصیلی جدید، ورود شما عزیزان، به عنوان بخشی از مهمترین سرمایه‌های فکری، انسانی و علمی کشورمان به دانشگاه را ارج می نهیم. ما امیدواریم که با ورود به عرصه دانشگاه، هم در فضای علمی کشور بیشتر بدرخشید و هم شرایطی را برای ارتقا دانشکده خودتان، دانشگاه و در پی آن ارتقای جامعه را فراهم کنید.

اگرچه جای بسی تأسف است که شیوع ویروس کرونا مانع حضور دانشجویان در دو سال‌ گذشته و دیدار چهره به چهره شما عزیزان درفضایی گرم و صمیمی شد؛ اما اکنون، به لطف خداوند، با کنترل بیماری کرونا، شرایط حضور درعرصه علمی دانشگاه فراهم شده است. این آزمون علاوه بر ایجاد تحولات اساسی و عموما برگشت ناپذیر در سبک زندگی و مراودات انسان ها، باعث شد تا ظرفیّت‌های واقعی جامعه بشری و محدودیت‌های موجود برای ادامه زندگی بشر بر روی کره خاکی آشکار شود و چه بسا یکی از درس های کرونا، آشکارسازی جایگاه برجسته جامعه علمی در خدمت رسانی به انسان ها بوده است؛ لذا ما دانشگاهیان وظیفه خود می‌دانیم در شرایط مساعد کنونی، همگام با جامعه برای حل مسائل پساکرونا گام برداریم و یقین داریم در این میان دانشجویان می‌توانند نقش سازنده و بسزایی ایفا نمایند.

دانشگاهی که شما وارد آن شده اید، یکی از برجسته ترین دانشگاه های کشور در قطب تربیت دبیر است که قلب تپنده آن دانشکده علوم انسانی به واسطه ارائه خدمات علمی به بیش از ۵۰۰۰ نفر ساعت به دانشجویان در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته گرایش های متنوع در حوزه علوم تربیتی و علوم انسانی می باشد.

ورود شما به دانشگاه، برای ما روز فرخنده ای است و هم یک نقطه عطف در زندگی حرفه ای شما محسوب می شود، نقطه عطفی که اگر بتوانید درست از آن استفاده کنید، انشاالله وارد یک مرحله پویا و تعیین کننده خواهید شد و با بالا بردن سطح علمی خود در تربیت نسل آینده در آموزش و پرورش جامعه می توانید منشا اثر باشید.

همکاران ما در تمام بخش های آموزشی، پژوهشی و اداری دانشکده علوم انسانی در تلاش هستند که امور مربوط به دانشجویان به سرعت و با دقت هر چه کامل تر انجام گیرد. دانشکده علوم انسانی با ایجاد بستر های لازم جهت حضور شما عزیزان آمادگی و تمهیدات لازم را تدارک دیده است و منتظر حضور پر شور شما  باشیم. در مسیر علمی شما، تلاش خواهیم کرد با همراهی، همکاری و شکیبایی انجام وظیفه نموده و پذیرای نظرات و ایده های خلاقانه و واقع بینانه شما در زمینه ارتقا آموزشی و پژوهشی در دانشکده علوم انسانی باشیم.

“خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار”