بازدید برخی از اعضای هیات رییسه دانشگاه شهید رجایی از پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری و به نقل از آقای دکتر یکرنگ نیا، مدیر ارتباط با صنعت تیمی متشکل از دکتر مهدی نژاد (سرپرست دانشگاه)، دکتر قربانی (معاون پژوهش و فناوری)،  دکتر طهماسبی (سرپرست معاونت دانشجویی)  و آقای مهندس آذر کیش (مدیر برنامه و بودجه دانشگاه)  روز دوشنبه مورخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ از پارک علم  و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بازدید نمودند. پیش از این برنامه از کارخانه نو آوری بایوتکس نیز بازدید به عمل آمد. در نهایت نشست صمیمی با اعضای هِیات رئیسه پارک علم و فناوری و اعضای معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در پایان جلسه آقای دکتر علیرضا فیض‌بخش عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد و مدیر دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی شریف در مورد دانشگاه های نسل سوم و چهارم و استقرار شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری مواردی و سیاست های معاونت پژوهشی دانشگاه شریف اشاره کردند.

دکتر فیض‌بخش گفت: در حال حاضر تعداد بیش از ۸ هزار نفر در شریف استار مشغول به آموزش هستند و تعداد ۲۳ هزار نفر نیز در حال ورود به این مجموعه بوده و از این تعداد دو سوم ورودی‌ها خارج از شهر تهران و اغلب این دانش آموزان از شهرها و روستاهای دور افتاده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف در پایان افزود: متاسفانه اقتصاد دولتی با نگاه سوسیالیستی موجبات اختلاس و رکود در کشور شده است و باید با توسعه اقتصادنوآور و تکیه بر نیروی جوان، رنسانس جدیدی را در اقتصاد کشور رقم بزنیم و اگر عاشق ایران هستیم باید خود را برای رنسانس جدید اقتصادی کشور آماده کنیم.

در پایان در مورد طرح ملی استعدادیابی شریف استار و برنامه های آن توضیحاتی ارایه شد. وی در ادامه در خصوص ستاره شریف گفت: چیزی که ستاره شریف را از سایرین متمایز کرده شتاب، آزمایشگاه کارآفرینی، تماشا خانه نوآوری، رصدخانه ستاره‌های نوجوان است. بر این باور هستیم که با ستاره شریف می‌توانیم بر روی دانش‌آموزان مناطق محروم کشور سرمایه‌گذاری کنیم. با توجه به هماهنگی انجام شده بین معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شهید رجایی و صنعتی شریف، نشست دوم به میزبانی دانشگاه رجایی برگزار خواهد شد.

 

معاونت پژوهش و فناوری

۰۱۱۱۱۸۰۱