برگزاری مراسم معنوی اعتکاف

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد:

موعد خاص بارقه های مراقبه و تهی ساختن قلب از غیرخدا و تسلیم کردن خویش به خدا از راه رسید و با اقتدا به سنت نبوی، چراغ اعتکاف بار دیگر در ایام البیض (روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب) در مساجد شهرهای ایران روشن شد.

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم همگام با دیگر آزادگان، این بار در مسجد آل محمد تهران گرد هم آمدند تا از کثرت خویش به وحدتی دلچسب و پرشکوه دست یابند؛ وحدتی که می تواند چاشنی یکسال بندگی خالصانه و مسئولیت پذیری آگاهانه در قبال آدم و عالم باشد.

به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اعتکاف امسال با حضور حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تعدادی از اهالی محله مسجد آل محمد در این مسجد برگزار شد.

قرائت دست جمعی قرآن کریم و مراسم عزاداری حضرت زینب کبری سلام الله علیها و قرائت دعای ام داود از جمله برنامه ها در این رویداد بزرگ معنوی بود.
همچنین، معتکفان از دانش و فضل دو استاد اخلاق و معرفت، حجت الاسلام و المسلمین فضلعلی و حجت الاسلام و المسلمین سرلک بهره مند شدند.

در شب دوم اعتکاف، دانشجویان در فضایی معنوی وصمیمی اعتکاف میزبان اقای دکتر مهدی نژاد، سرپرست دانشگاه و هیات همراه ( اقای دکتر فرشید طهماسبی، معاون دانشجویی، اقای دکتر عبداله صلواتی، معاون فرهنگی و اجتماعی، اقای دکتر کریم مقصودی، سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی، آقای مهندس آذرکیش، مدیر برنامه و بودجه، اقای دکتر سلطانی، رئیس دفتر نظارت و سنجش) بودند.

این مراسم باشکوه از ۱۴ بهمن آغاز شد و دانشجویان در ۱۷ بهمن با دستی پر از معنا و جانی مشحون از ایمان با اعتکاف خداحافظی کردند.