گزارش جلسه شورای آموزشی (۱۲ بهمن) در مورد چگونگی برگزاری کلاس‌های حضوری با توجه به شيوع سويه جديد ويروس كرونا

جلسه شورای آموزشی دانشگاه با حضور اعضا شورا و معاون دانشجویی، ۱۲ بهمن‌ماه در سالن باهنر برگزار گردید. در این جلسه ابتدا موضوع پایش آموزش و اهمیت آن توسط مدیران گروه آموزشی مطرح و در مورد آن بحث و گفت‌و‌گو شد. در ادامه آقای دکتر میرمحمدی، معاون دانشجویی،گزارشی از وضعیت خوابگاه‌ها و نحوه آماده‌سازی آن جهت شروع تدریجی آموزش حضوری ارائه دادند. نهایتا در مورد چگونگی برگزاری کلاس‌های حضوری با توجه به شيوع سويه جديد ويروس كرونا، تصمیم‌گیری شد. مصوبات جلسه در قالب یک اطلاعیه در ادامه آمده است.

اطلاعيه_۱۳_بهمن_۱۴۰۰

اطلاعیه

به استحضار دانشجویان کلیه مقاطع تحصيلي می­‌رساند که در راستای از سرگيري تدریجی آموزش حضوری، دانشگاه در برگزاری کلاس‌­های حضوری در چارچوب مصوبه مورخ ۲۹/۱۰/۱۴۰۰ شورای معاونین و مدیران گروه آموزشي کاملا جدي و مصمم است. از سوی دیگر، حفظ سلامتی جسم و روان دانشجویان و اساتید و تبعیت از تصمیمات کلان ستاد ملي و استاني کرونا نیز از اولویت­‌هاي­­ دانشگاه است. لذا جهت رفع نگرانی در شرایط فعلی، شيوع سويه جديد ويروس كرونا، به اطلاع دانشجویان می‌­رساند که هر دو شیوه آموزشی (حضوری/ الکترونیکی) به طور همزمان در نیم‌­سال پیش­رو برگزار می­‌شود. دانشجویانی که به هر دلیل تمایل به استفاده از کلاس‌­هاي حضوری ندارند می­‌توانند به صورت الکترونیکی از ارائه خدمات آموزشي در سامانه آموزش الكترونيكي دانشگاه بهره­‌مند شوند.

در این شیوه دانشجویانی که در سامانه معاونت دانشجویی (طبق اطلاعیه معاونت دانشجویی) درخواست استفاده از خوابگاه را برای آموزش حضوری انتخاب می‌نمایند ملزم به حضور در کلاس‌­ها خواهند بود و دانشجوياني كه علاقه­‌مند به استفاده از روش آموزش غيرحضوري (الكترونيكي) هستند، پس از تهيه فيلم آموزشي از ارائه استاد در کلاس درس حضوری، محتواي درسي آماده شده در سامانه آموزش الکترونیکی برای بهره­‌مندی  آنان بارگذاری می‌­شود.

شايان ذكر است كه شرایط اعلام شده، تنها در وضعیت فعلی شيوع ويروس (وضعيت قرمز) صادق است و به محض عادي شدن شرايط  و اعلام آن از سوی ستاد کرونا، آموزش به شيوه کاملا حضوری ارائه خواهد شد و دانشجویان ملزم به حضور در کلاس‌­هاي درس هستند.

معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه تربيت دبير شهيد رجائي

۱۴۰۰/۱۱/۱۳