دانشکده مهندسی عمران خبر داد

کسب مقام توسط انجمن علمی نقشه برداری در رویداد ملی استارتاپ‌ حوزه کشاورزی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از رئیس دانشکده مهندسی عمران، تیم دانشجویی انجمن علمی نقشه‌برداری دانشگاه شهید رجائی تحت سرپرستی دکتر علیرضا شریفی شامل آقایان حسن اعلاء، محمد حسینقلی زاده و سرکار خانم نوشین پهلوان زاده با ارائه ایده AgriLogic در رویداد استارتاپی حوزه کشاورزی به لطف ایزد منان از میان تیم های شرکت کننده رتبه سوم را در سطح کشور کسب نمود.

اولین رویداد استارتاپی در حوزه کشاورزی با عنوان AgriTech، ۲۲ الی ۲۴ شهریور در شهر آفتاب و در حاشیه نمایشگاه iFarm توسط مرکز نوآوری کشاورزی تهران برگزار گردید که از حامیان اصلی آن می توان به معاونت پروژه کسب و کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد. همچنین داوری این رویداد بر عهده آقایان امید هاشمی (معاونت کسب و کار اتاق بازرگانی تهران)، کاوه یزدی فرد (مدیر دفتر نوآوری شهری) و دکتر روح الله رحمانی (معاون نوآوری دیجی کالا) بوده است.
استارتاپ ویکند، رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل ایده پردازان، برنامه نویسان، مدیران تجاری، و بازاریاب‌ها گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند. در این برنامه شرکت کنندگان همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌گردند ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌نمایند. در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌نمایند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت و آمازون مورد حمایت تجاری می‌گردد.
این موفقیت گامی کوچک برای تجاری سازی ایده های دانشی در جهت رفع نیازهای ضروری و حل مسائل موجود در کشور و نیز تبدیل علم به محصول محسوب شده و همچنین روحیه مبارزه برای کسب موفقیت های تجاری را در کالبد دانشجویان می دمد. دانشکده مهندسی عمران این موفقیت را به دانشجویان و اساتید دانشکده تبریک عرض می نماید.

05

06