چهارمین نشست تخصصی کمیته تربیت معلم فنی و حرفه ای

چهارمین نشست تخصصی کمیته تربیت معلم فنی و حرفه ای باحضور سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، معاون دبیر کل شورای عالی، مدیران کل حوزه ستادی وزارت از سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی و آموزش متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش، تعدادی ازصاحب نظران و اساتید برگزار شد.

در راستای ماموریت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان یک دانشگاه راهبردی تربیت محور و در جهت تحقق سیاست های ابلاغی و اسناد تکلیفی از جمله سیاست های کلی اشتغال،کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی تحول در آموزش وپرورش و آموزش عالی، قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی، چهارمین نشست تخصصی کمیته تربیت معلم فنی وحرفه ای ومهارتی در روز سه شنبه ۱۴۰۱/۸/۱۰ با حضور اعضا برگزار گردید.

در این نشست تخصصی ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری مصوبات جلسات گذشته، بحث و تبادل نظر در خصوص ضرورت توجه به اقتضائات آموزش و تربیت دبیر فنی و حرفه ای، مطالعات و پژوهش های بین المللی، اصول حاکم براین آموزش ها، ضرورت اصلاح و بروزآوری محتواها متناسب با تغییرات در دوره سه ساله هنرستان‌ها به ویژه آموزش و ارزشیابی شایستگی محور، تکالیف وزارت علوم تحقیقات و فناوری در توسعه‌ ی آموزش های مهارتی و کارآفرینی، توجه به صلاحیت های حرفه ای دبیران فنی و…. صورت پذیرفت.

در پایان مقرر گردید ضمن استمرار جلسات، پیش نویس برنامه‌های کوتاه مدت،میان مدت و بلندمدت برای ارتقای کمی و کیفی تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای ارائه شده و پیشنهادات لازم جهت طرح و تصویب در هیات امنا و سایر مراجع ذی صلاح مرتبط ازجمله وزارتین آموزش وپرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تهيه گردد.