پیام نوروزی ریاست دانشگاه ۱۴۰۱

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یامحول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

نوروز که مصادف است با نو شدن طبیعت یکی از جلوه های قدرت الهی است. و بی گمان یکی از پیام های آن برای انسان ها می تواند به منزله شروعی دوباره باشد برای تغییر و تحول در مسیر تکامل به سمت انسانیت و اخلاق، که این نکته نیز می تواند غایت هدف خلقت باشد.

بدین وسیله حلول سال ۱۴۰۱ و تولد دوباره طبیعت و ایام ماه مبارک شعبان را به تمامی همکاران، همراهان ، اساتید و کارکنان شریف و خدوم و همچنین دانشجویان معزز خانواده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی تبریک و تهنیت عرض می نموده و برایتان آرزوی خیر و عافیت می نمایم.

سالی که پشت سر گذاشتیم در امتداد پدیده ناگوارو نا مبارک شیوع بیماری کرونا در کشور ما و سایر نقاط دنیا بود که از  جمله آسیب های آن می توان به صدمات وارده به عرصه آموزش و پژوهش اشاره کرد. شیوع این بیماری تبعاً موجب کندی فعالیت های علمی و پژوهشی مخصوصاً به صورت حضوری بود، در این میان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با درک شرایط بوقوع پیوسته و برنامه ریزی به جهت کاستن از آسیب های این پدیده شوم، شاهد اتفاقات مبارکی هم بود که در راستای ارتقأ سال های پیشین و تحقق برنامه های دانشگاه به جهت بهبود وضع موجود و استاندارد سازی برای این دانشگاه به وقوع پیوست و موجبات خوشحالی خانواده دانشگاه گردید.

از این دست توفیقات می توانیم به حضور در بین دانشگاه های کشور در دومین سال پیاپی در رتبه بندی های معتبر بین المللی، اخذ مجوز شورای گسترش و فعالیت رسمی دانشکده مهندسی مواد و علوم میان رشته ای، بازنگری دروس و راه اندازی رشته های جدید در راستای ماموریت دانشگاه (مانند رشته مدیریت آموزشگاهی هنرستان ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آموزش ریاضی و …)، بازنگری و به روز رسانی چارت سازمانی دانشگاه برای ظرفیت سازی اشتغال ۳۰۰ هیات علمی در مسیر توسعه دانشگاه برای سال های آتی،اقدام جهت ایجاد مرکز آموزش مدیریت و منابع انسانی (برای ارتقأ مدیریت در حوزه فنی و حرفه ای و هنرستان ها)، اخذ مجوز و راه اندازی بورس شهید رجایی که برای نخستین بار امکان پذیرش دانشجو (معلمان) بین المللی را به دانشگاه به صورت مستقیم و بدون واسطه ممکن نمود ، ارتقأ و پیشرفت (کمی و کیفی) تولیدات علمی به استناد پایگاه های معتبر بین المللی، ادامه باز سازی، توسعه و کیفیت بخشی به فضا های رفاهی (خوابگاه ها) و آموزشی دانشگاه، توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متناسب با زیست بوم جدید و … اشاره نماییم. که همه این فعالیت ها و اقداماتی که ذکرآن در این مجال نمی گنجد موجب گردیده دانشگاه شهید رجایی امروزه برای کشور عزیز مان یک دانشگاه توان مند، معتبر و قابل اعتماد برای برآورده ساختن ماموریت های محوله خود باشد.

همانگونه که مستحضرید سال ۱۴۰۱ نیز توسط مقام معظم رهبری به سال «تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین» نام گذاری گردیده است. ضرورت چرخش اقتصاد مبتنی بر فروش مواد خام از جمله نفت به سمت اقتصاد دانش بنیان موضوعی است که همواره مورد توجه معظم له می باشد و به همین جهت همواره ایشان بر تولید علم مخصوصاً تولید علم نافع که موجب تولید و اشتغال است تاکید می نمایند. نکته ای که در بیانات رییس جمهور محترم نیز به عنوان محوریت فعالیت های سال جدید بیان گردید. در اینجا لازم می دانم به نمایندگی از همه خانواده این دانشگاه گرانقدر به این دغدغه رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و اعلام نماییم که در راستای منویات ایشان با تمامی توان در جهت تحقق آن با رعایت مأموریت خود گام بر خواهیم داشت.

و در خاتمه یک بار دیگر خداوند متعال را سپاس گزاریم که فرصت و نعمت حیات و خدمت را در این سال نو نصیب و روزی‌مان فرمود تا این را فرصت داشته باشیم که در مسیر زندگانی مان منشأ خیر برای یکدیگر و برای ایران اسلامی عزیز باشیم، و از ایزد منان خواستارم در ظلّ توجهات حضرت امام عصر (عج) به همگی مان توفیق روز افزون عنایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

حمیدرضا عظمتی

رئیس دانشگاه