وبینار بررسی حوادث روزهای پایانی حیات مبارک حضرت رسول اکرم (ص)

به گزارش رییس اداره مطالعات وبرنامه ریزی فرهنگی دانشگاه هماهنگی های لازم جهت برگزاری وبینار فرهنگی درایام رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم با مورخ وپژوهشگر سرشناس تاریخ اسلام وشیعه دکتر محمد حسین رجبی درشب ۲۸ صفر المظفر به عمل آمده است . این برنامه ساعت ۱۹ روز دوشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰ دربستر سامانه lms دانشگاه برگزار خواهد شد . ازتمامی اساتید ودانشجویان که علاقمندند اززوایای پنهان ماجرای سقیفه وچگونگی رحلت نبی مکرم اسلام با استناد به منابع دست اول آگاهی یابند دعوت میشود در این وبینار شرکت نمایند . رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پس از حجة الوداع و اعلام ولایت امیرالمومنین سلام الله علیه به عنوان جانشین خود، به مدینه بازگشتند. ماه محرم و ماه صفر بود که حال ایشان دگرگون شد و پیامبر خدا به سبب بدحالی، گاهی اوقات در خانه بستری می شدند و قادر به اقامه نماز جماعت نبودند.
تا اینکه در اواسط ماه صفر، رسول خدا اعلام فرمود همه ی کسانی که در مکه قادرند سلاح در دست بگیرند برای رفتن به ماموریتی که انتقام جنگ موته و شهادت سرداران بزرگ اسلام در آن جنگ است آماده حرکت بشوند….

آنچه مسلم است و بزرگان علمای شیعه به آن معتقد هستند، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم چون ارتحال خود را نزدیک می دید، برای محکم کاری در امر خلافت و جانشینی بلافصل امیرالمومنین علیه السلام  این تدبیر را اندیشیدندولی….