ملاقات رییس دانشگاه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص موضوع همسان سازی حقوق

 

بنا بر گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حمیدرضا عظمتی در جلسه هیات رییسه، گزارشی از ملاقات روز چهارشنبه مورخ ۲۴ شهریور ماه با دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، که در محل دفتر ایشان برگزار گردید ارائه نمودند.

دکتر عظمتی در خصوص این جلسه گفتند:  این دیدار که با حضور توامان دکتر کاظمی، سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش و رییس دانشگاه فرهنگیان همراه بود، گزارشی از وضع موجود وعملکرد دانشگاه ارائه گردید،

همجنین ضمن بر شمردن برخی چالش های دانشگاه، موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی را از مهمترین چالش های دانشگاه شهید رجایی دانستیم و با اشاره به ماموریت و تکالیف اساتید این دانشگاه که همگی منطبق بر مقررات وزارت علوم می باشد، خواستار حمایت و ارائه طریق از سوی وزیر محترم علوم در این باره شدیم.

در ادامه دکتر محمد علی زلفی گل نیز ضمن تشکر از گزارش دانشگاه و اعلام حمایت وزارت علوم از دانشگاه های تربیت معلم مخصوصاً دانشگاه شهیدرجایی، ضرورت اصلاح قانون همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی در همه دانشگاه هایی که مجوز خود را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ نموده اند را تایید نمودند.

ایشان با تایید خطایی که در هنگام نگارش قانون همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی با دانشگاه های وزارت بهداشت، به وقوع پیوسته، سایر دانشگاه هایی که مجوز از شورای گسترش را اخذ نمودند واجد حق اجرای این قانون دانسته و با اعلام اینکه خوشبختانه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون آموزش وکمیسیون بودجه نیز بر این امر واقف و در صدد رفع آن می باشند، نسبت به احقاق این حق ابراز امیدواری نمودند.

در این جلسه سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش و رییس دانشگاه فرهنگیان نیز در همین خصوص توضیحاتی ارئه دادند و در نهایت پس از بحث و بررسی مقرر گردید با تهیه یک نامه مشترک از سوی دو وزارت خانه خطاب به رییس محترم مجلس شورای اسلامی جهت اخذ مجوز اجرای این قانون درمراکز آموزش عالی وزارت آموزش و پرورش اقدام گردد.

درخاتمه جلسه دکتر عظمتی ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته از سوی همه مسئولین، از دکتر زلفی گل جهت حضور در دانشگاه شهیدرجایی دعوت به عمل آوردند.