معرفی کتابخانه تخصصی و کافه کتاب دانشکده علوم ورزشی

با توجه به اهمیت دسترسی آسان دانشجویان و اساتید به کتب و مراجع تخصصی مکتوب، کتابخانه تخصصی و کافه کتاب دانشکده علوم ورزشی راه اندازی شده است. این مکان در فضایی یکپارچه به مساحت ۲۰۰ متر مربع واقع در طبقه دوم ساختمان اصلی دانشکده در قالب مجموعه ای زیبا و خاطر انگیز طراحی و راه اندازی شده و شامل بخش های مختلفی به شرح زیر است:

  1. بخش مرجع : کلیه کتب مرجع ، نشریات تخصصی و پایان نامه ها را شامل می شود. این بخش که به صورت مخزن ایجاد می شود با نظارت مسئول کتابخانه کتابهای لاتین و مرجع تحویل داده می شود و دانشجویان دسترسی آزاد به این بخش ندارند.
  2. کتابخانه تخصصی: که از چند بخش مختلف تشکیل شده و کلیه کتاب های تخصصی و عمومی به تفکیک موضوعی در آن چیده شده و به صورت دسترسی باز در اختیار علاقه مندان قرار دارد. این بخش به صورت دسترسی آزاد اداره می شود. مهمترین موضوعات تفکیک کتب شامل: فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی، رفتار حرکتی، آسیب شناسی و حرکات اصلاحی ، روانشناسی ورزشی، بیومکانیک ورزشی و بخش رشته های ورزشی شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال و … می باشد.
  3. کافه کتاب : در این مکان در کنار در ورودی بخشی طراحی و راه اندازی شده است که امکان سرو قهوه و نوشیدنی های سرد و گرم را فراهم ساخته و افراد می توانند ضمن مطالعه از خدمات آن نیز استفاده کنند.
  4. قرائتخانه : در بخش های مختلف کتابخانه میز مطالعه قرار دارد و دانشجویان و اساتید می توانند با انتخاب کتب مورد نظر به مطالعه در همان مکان بپردازند.
  5. کرسی هم اندیشی : در یکی از بخش های جانبی کتابخانه فضایی برای جلسات مصاحبه و هم اندیشی طراحی شده است که قابلیت برگزاری جلسات تا ۲۰ نفر را دارا می باشد
  6. بخش VIP : در ضلع شمالی کتابخانه و گوشه ای دنج فضای مناسبی طراحی شده که برای پذیرایی و استقرار مهمانان ویژه قابل استفاده است. این فضا با چند پله از سالن اصلی کتابخانه جدا می شود و کاملا مشرف به تمامی بخش های کتابخانه و کافه کتاب است.
  7. برگزاری کارگاه های آموزشی: در بخشی از کتابخانه اسکرین و ویدئو پروژکتور سیار برای برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی پیش بینی شده که گنجایش تا ۳۰ نفر را دارا می باشد.