معاون پژوهشی دانشکده علوم پايه:

سخنرانی علمی دکتر هادی سلماسیان دانشیار دانشگاه اتاوا(کانادا)درجمع اساتيد و دانشجويان دانشكده

 

 

به گزارش روابط عمومي دانشگاه و به نقل قول از دانشكده علوم پايه، دكتر هادي سلماسيان دانشيار گروه رياضي دانشگاه اتاوا در روز يكشنبه مورخ نهم خرداد ماه در جمع اساتيد و دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشكده علوم پايه سخنراني نموداند.

در این سخنرانی كه با عنوان ” نمایش‌های وفادار گروه‌های متناهی : کران ها و کاربرد ها” برگزار گرديد،  دکتر سلماسیان نشان دادند که یک مساله ی کلاسیک جبر می تواند به مسایل جالبی‌ در سطوح بالاتر، که ریاضی دانان فیلدز مدالیست را به خود جذب می‌کند، پیوند بخورد.

شايان ذكر است اين تحقيق بر اساس مقالات و پزوهش هاي مشترک آقای دکتر سلماسیان با محمد بردستانی (از دانشجويان پيشين دوره کارشناسی ریاضی دانشگاه شهید رجایی) و دانشجوی دوره فوق دکتری دکتر سلماسیان در دانشگاه اتاوا، کاملیا کریمیان پور و کیوان ملاحی بوده است.

در پایان این مراسم به رسم یادبود هدیه ای از طرف دانشکده علوم پایه وتوسط ریاست محترم دانشکده جناب آقای دکتر میرزایی به ایشان اهداء گرديد.

شايان ذكر است دكتر هادي سلماسيان از دانش آموختگان دوره كارشناسي رياضي دانشگاه  ضنعتي شريف و از مدال آوران المپياد رياضي جهان  در بخش دانش آموزي مي باشند كه تحصيلات تكميلي خود را در دانشگاه ييل (آمريكا) گذرانده و هم اكنون به عنوان استاد رسمي دانشگاه اتاوا مشغول فعاليت مي باشند

photo_2016-05-31_00-35-w