معاون فرهنگي و اجتماعي اعلام كرد

تهيه سند راهبردي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه

به گزارش روابط عمومي دانشگاه، به نقل از معاونت فرهنگي و اجتماعي، سند راهبردي فرهنگي دانشگاه بزودي رونمايي خواهد
5شد.

بنا بر اين گزارش،‌مهندس نيكو نژاد، اعلام كرد پيرومصوبه هيأت رييسه دانشگاه، مبني بر ضرورت و تبيين سياست هاي فرهنگي دانشگاه و در راستاي تحقق سند راهبردي كه مصوب هيأت امنا مي باشد شوراي راهبردي فرهنگي دانشگاه متشكل از: رييس دانشگاه، مسئول و معاونين نهاد مقام معظم رهبري دانشگاه، معاونين فرهنگي،‌دانشجويي، اداري و مالي  این سند را تهیه و تنظیم نموده اند .

ايشان با  اشاره به اينكه سند تهيه شده به نوعي نقشه راه فرهنگي و به تعبيرديگر نوعي ريل گذاري و هدفمند کردن فعاليت هاي فرهنگي اجتماعی دانشگاه می باشد در تبيين  ويژگي هاي سند فرهنگي دانشگاه ، اظهار داشتند : اساس تهيه اين برنامه  بطور كلي سياست هاي كلان جمهوري اسلامي ايران، مطالبات مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ، و ساير اسناد بالا دستی بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  همچنين از ويژگي هاي ديگراين سند را توجه فراگير به مجموعه حوزه های تاثیر گذار در فرهنگ اعلام کردند ،  كه از آن جمله مي توان به حوزه دين، سبك زندگي، اوقات فراغت، هويت، دانش، هنر، و ميراث فرهنگي  اشاره نمود كه هركدام از اين حوزه ها علي رغم اينكه وجوه متفاوتي نیز با هم دارند لكن در حوزه فرهنگ قرار مي گيرند.

مهندس نيكو نژاد با اشاره به اينكه دانشگاه شهيدرجايي يك دانشگاه مأموريت گرا مي باشد و وظيفه نخست آن تربيت دبيران فني متخصص و متعهد برای آموزش و پرورش کشور تعيين شده است ، توجه به اين امر خطير را درصدراولويت ها و كانون توجهات  مسئولين دانشگاه دانسته و تهيه اين برنامه را در همين راستا دانستند، وي با اشاره به اينكه رويكرد دانشگاه علاوه بر انتقال و توليد علم و دانش ارتقأ فرهنگي دانشجويان مي باشد. ابراز اميد واري كردند كه با اجرايي شدن برنامه های و راهکارهای اجرایی مرتبط با  اين سند فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه علاوه بر هدفمند شدن ، ماهيت عميق ترو پایدارتری پیدا نماید .