معاونت فرهنگی و اجتماعی

اختتامیه جشنواره رویش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، امروز چهارشنبه ۲۱ آذرماه سالن علامه جعفری میزبان دست اندرکاران جشنواره درون دانشگاهی رویش بود. آقای استقامت دبیر اجرایی این جشنواره ضمن اعلام این خبر اضافه نمود که این مراسم مهمانان ویژه ای از بیرون دانشگاه هم داشت. حضور آقای اسلامی و سرکار خانم گرجی از جمعیت هلال احمر شمیرانات به برنامه ها غنای ویژه ای داد.

مراسم با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز گردید. در ابتدا آقای دکتر احمدی معاون فرهنگی و اجتماعی ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان و مهمانان در مطلبی اهداف جشنواره درون دانشگاهی رویش را توضیح داد. وی از اهمیت این جشنواره سخن گفت و اعلام نمود که به خاطر اهمیت فعالیت های کانون های فرهنگی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی اداره کانون های فرهنگی در وزارت علوم تشکیل گردیده است.

در ادامه دکتر احمدی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه پرداخت و از گزارش معاونت فرهنگی وزارت کشور نام برد که در این گزارش اعلام شده بود که شاخص های نسل جوان در حال پیشرفت و تعالی است. گرچه در برخی از آنها هنوز جای کار وجود دارد. در ادامه دکتر احمدی تأکید نمود که باید درخواست مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانیم و برای انجام شعار از دانشگاه شروع کنیم اما به دانشگاه بسنده نکنیم درخواست نمود که در اردوهای جهادی کانون های فرهنگی و هنری به ایفاء نقش بپردازنند. وی از تجربه مستقیم خویش در تابستان امسال در نقاط محروم کشور سخن گفت و جای خالی کانون هایی همانند هلال احمر، خیریه، فیلم و عکس، گردشگری، قرآن، همیاران سلامت و… را گوشزد نمود و در خواست نمود که برای سال آینده این کانون ها در این برنامه شرکت نمایند. دکتر احمدی از فعالیت خوب کانون ها گفت و اعلام نمود که آقای دکتر ضرغامی عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمان ویژه دانشگاه در مراسم روز دانشجو از کلیپی که توسط کانون ها تهیه شده بود استقبال نمود و آمادگی خویش را برای حمایت از این برنامه های کانون های فرهنگی دانشگاه شهید رجائی اعلام نموده است.

آقای دکتر یوسفی رئیس اداره فرهنگی و فوق برنامه آیین نامه رویش را برای دانشجویان توضیح داد و آماری از برنامه های ارائه شده از اول سال تحصیلی تاکنون را اعلام نمود.

خانم گرجی نماینده هلال احمر شمیرانات توضیح مختصری در مورد برنامه ها و وظایف هلال احمر داد و آمادگی این جمعیت را برای برگزاری دوره خادم (خانواده آماده در مقابل خطرات) اعلام نمود که با استقبال معاونت فرهنگی و اجتماعی روبه رو گردید و آقای دکتر احمدی اعلام نمود که دانشگاه اصرار دارد که این دوره ها علاوه بر محیط دانشگاه در خوابگاه های دانشجویی نیز برگزار شود.

آقای استقامت دبیر اجرایی جشنواره رویش در انتها از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تشکر ویژه نمود و در برابر همه جمعیت اعلام نمود که برای اولین بار در طول مدتی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده است درب معاونت فرهنگی و اجتماعی در هر ساعتی که دکتر احمدی در دفتر خویش بوده اند بر روی همه دانشجویان باز بوده است.

در انتها از دست اندرکاران جشنواره درون دانشگاهی رویش با اهداء لوح سپاس تقدیر و تشکر گردید و در انتها شرکت کنندگان عکس یادگیری دست جمعی گرفتند که زحمت عکاسی این برنامه بر عهده سرکار خانم ملکی بود.

photo_2018-12-12_16-51-38 photo_2018-12-12_16-51-46 photo_2018-12-12_16-51-50 photo_2018-12-12_16-51-12