اداره فرهنگی و فوق برنامه اعلام نمود:

بی­ تردید کانون­های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی، یکی از پویاترین و مهم­ترین مجموعه­ های دانشجویی به شمار می­روند. جشنواره رویش عرصه بروز و ظهور توانمندی­ها و دست­آوردهای خانواده بزرگ کانون­ها و فرصتی بی­ نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه ­آنها می­ باشد. به همین منظور معاونت فرهنگی و اجتماعی برای اولین بار  نخستین جشنواره درون دانشگاهی رویش را برگزار نمود این جشنواره از روز شنبه مورخ ۱۷ آذر لغایت سه شنبه ۲۰ آذر محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه و در قالب ۱۴ غرفه برگزار گردید. در این باره با آقای استقامت دبیر اجرایی این جشنواره به گفت­وگو نشستیم. وی ضمن تشکر و تقدیر از اقای دکتر احمدی معاون فرهنگی و اجتماعی بخشی از برخی از دست آوردهای کانون ها را بیان نمود که در دو بخش تقدیم می گردد:

کانون تأتر

کانون تأتر در غرفه ­ای که در نمایشگاه رویش برپا کرده بود برنامه­ های سالانه خویش را به دانشجویان اعلام نمود. هم­چنین از علاقمندان برای شرکت در دوره آموزشی بازیگری و شرکت در لیگ پانتومیم ثبت نام نمود. از دیگر برنامه­های ارائه شده در این نمایشگاه می­توان به اجرای نمایش­نامه خوانی و برگزاری مسابقه پانتومیم اشاره نمود. از دیگر کارهای مهم و اساسی این کانون می­توان به معرفی نمایش­های نامه در قالب استند اشاره نمود.

کانون همیاران سلامت

در غرفه این کانون جشنواره رویش، تعداد بسیار زیادی بروشور و پیام مشاور بین دانشجویان پخش شد. فایل مربوط به مسابقه پیام مشاور توزیع شد و با استقبال دانشجویان روبه­ رو گردید. در این نمایشگاه اساتید و  دانشجویان با اهداف کانون و مرکز مشاوره ی دانشگاه و خدمات آن آشنا شدند.  به عنوان یادبود خودکار و دفترچه هایی همراه با لوگوی مرکز مشاوره به مراجعین اهدا  گردید.

کانون دبیران جوان

مسئولین غرفه این کانون در ابتدا نمایشگاه عکسی را اماده نمودند که در آن فعالیت­های یک سال قبل این کانون در آن به نمایش در آمده بود. همانند لیگ تدریس، کارگاه اردوی جهادی، کافه دبیری، کارگاه معلم اثر بخش، گارکاه زبان بدن، طرح تدریس جهادی؛ مسابقه کتابخوانی قورباغه را قورت  بده، اردوی بازدید از باغ ملک

یکی از برنامه های جدید و جالب این غرفه طرح تدریس یک دقیقه ای بود. در این برنامه دانشجویان حداکثر می باید یک موضوع را در دو دقیقه تدریس نمایند. موضوع هم بر اساس رشته های دانشجویان تقسیم شده بود و دانشجویان هم به صورت تصادفی انتخاب می کردند. فیلم های اخذ شده از تدریس به هیأت ممیزه این برنامه که همگی از اساتید دانشگاه بودند ارائه می گردید تا برترین آنها انتخاب شوند. هم­چنین به رسم یادبود به شرکت کنندگان خودکاری با ارم کانون دبیران جوان اهداء می گردید.

همچنین در غرفه نامه ۷۰۰ نفر از دانشجو معلمان به مقام عالی وزارت آموزش و پرورش به نمایش درآمده بود که از مافیای آموزشی به شدت انتقاد شده بود.

کانون قرآن و عترت

در روز شنبه ۱۷آذر مراسم با قرائت قرآن توسط دانشجوی برتر قرانی دانشگاه اقای محمدرضا رحیمی مراسم آغاز گردید. اقای دکتر زرنوشته عضو محترم هیأت علمی دانشکده علوم انسانی جلسه مشاوره ای را در رابطه با قرائت قرآن و مفاهیم آن برگزار نمودند. در روز دوم (۱۸آذر) مسئول گروه بین المللی تواشیح محراب از غرفه کانون بازدید نمود که دست اندرکاران غرفه مصاحبه ای با ایشان انجام دادند. در این روز اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح کانون انجام گرفت و پخش آذان به صورت زنده از نمایشگاه انجام گرفت.

در روز دوشنبه ۱۹ آذر قرآئت قرآن در نمایشگاه انجام گرفت که باعث معطر شدن فضای نمایشگاه قبل از اذان ظهر و عصر گردید. استاد حق پرست نیز در این روز کارگاه مشاوره مداحی را برای علاقمندان برگزار نمودند.

در این غرفه علاوه بر موارد فوق نمایشگاه عکس با عنوان نکات کاربردی قرآنی در زندگی و فعالیت های سال گذشته کانون برگزار گردید و نمایشگاهی کتابی از کتابهای امام راحل (ره) به دیده عموم گذاشته شد.

کانون هنرهای تجسمی

در غرفه این کانون دو برنامه مستمر آموزشی برگزار می گردید. در ابتدا طراحی چهره توسط آقای دالوند آموزش داده می شد. و بعد از آن آقای متوالیان خوشنویسی خط را آموزش می داد.

نمایش آثار هنری اعضای کانون از دیگر برنامه ها بود. و ارائه گزارش فعالیت های دوره آموزشی خوشنویسی و اصول پایه طراحی به صورت تصویری از دیگر برنامه های این کانون بود که به نمایش در آمد.

کانون گردشگری وآداب ورسوم ایرانی

در طول برگزاری جشنواره رویش این کانون سعی بر آن داشت که با معرفی اقوام وآداب ورسوم هرقوم در قالب عکس ها، آهنگ های محلی وسنتی، کلیپ ها و لباسهای محلی و… داشت. به طور مثال در مورد لباس های محلی؛ دانشجویان با پوشیدن آنها و حضور در غرفه گردشگری به معرفی قومیت خود پرداخته و باعث ایجاد علاقه در دانشجویان می شدند. همچینین فضایی محیا گردید که دانشجویان بتوانند از آن  برای کسب آگاهی بیشر از اقوام ایرانی و هویت خود  بهره مند شوند.

همچنین با توجه به اینکه پذیرایی از دانشجویان در طول روز های بر گزاری جشنواره رویش بر عهدی کانون گردشگری بوده، اعضای فعال کانون با تدارک دیدن غذاها وکیک وشیرینی های  محلی سعی بر معرفی سلایق اقوام کشورمان را داشته است

کانون مهدویت:

یکی از برنامه های این غرفه چالش مصاحبه بود. در این برنامه مجریان با پرسیدن پرسش های تامل برانگیز، اندکی دانشجویان به فکر وادار شوند تا امکان تعاملات آنها با محیط بیرون و چالش های موجود فراهم گرد.

بخشی ازغرفه به عهدنامه تعلق داشت. دانشجویان برگه هایی با عنوان ‘بردار ولی قول بده عمل کنی’ را انتخاب میکردند در راستای  عمل به آن تلاش میکردند.

بخشی هم به عنوان دلنوشته انتخاب شده بود که دانشجویان حرف دل خویش را به امام زمان (عج)  می نوشتند. از دیگر برنامه های این غرفه اهداء کتاب و توزیع اولین گاهنامه کانون مهدویت بود.

عکس های زیر از روز سوم نمایشگاه برداشته شده است که کار دانشجوی خوب دانشگاه سرکار خانم ملکی بود. اقای استقامت هم چنین از آقای نیکوتدبیر، اعتباری و سهرابی نژاد به خاطر کمک های خالصانه آنها در زمینه برگزاری این نمایشگاه تقدیر نمودند.

 photo_2018-12-11_17-11-46photo_2018-12-11_17-10-45 photo_2018-12-11_17-11-12 photo_2018-12-11_17-11-24 photo_2018-12-11_17-11-37 photo_2018-12-11_17-11-41 photo_2018-12-12_14-01-12 photo_2018-12-12_14-01-20 photo_2018-12-12_14-01-39