معاونت دانشجویی از کسب مقام برتر در رشته شطرنج خبر داد

کسب مقام دومی تیمی رشته شطرنج دانشجویان دختر در رقابت های لیگ شطرنج دانشگاه های منطقه یک کشور

مسابقات شطرنج دانشگاه های منطقه یک کشور از روز پنج شنبه مورخ ۲۵ بهمن آغاز و به مدت ۴ هفته (تا ۲۳ اسفند ۱۳۹۷) در محل دانشگاه صنعتی شریف ادامه یافت. خانم دکتر ادیب پور رئیس اداره تربیت بدنی با اعلام این خبر توضیح داد که تیم دختران دانشگاه موفق گردیده است که مقام دوم تیمی را در سطح دانشگاه های منطقه یک کشوری کسب نماید. وی  از شرکت ۸ دانشگاه در قالب ۱۶ تیم ( ۸ تیم در گروه پسران و ۸ تیم در گروه دختران) در این دوره از مسابقات که از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۱ برگزار می گردید خبر داد. هم چنین این دوره از مسابقات بر اساس استاندارد فدراسیون جهانی شطرنج در سه ماده بلیتس، رپید و استاندارد برگزار گردید. مسابقات شطرنج استاندارد یا مسابقات شطرنج فکری بازی هایی هستند که زمان آنها برای هر یک از ۲بازیکن، بالای ۶۰ دقیقه می باشد. مسابقات شطرنج رَپید یا مسابقات شطرنج سریع بازیهایی که زمان آنها برای هر یک از دو بازیکن، بین ۱۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد. مسابقات شطرنج بلیتز (بلیتس) یا مسابقات شطرنج برق آسا به بازیهایی اطلاق می گردد که حداکثر زمان برای هر یک از ۲بازیکن، ۱۰ دقیقه یا کمتر باشد.

در پسران ۸تیم شرکت کننده شامل ۱٫دانشگاه شریف الف۲٫دانشگاه شریف ب ۳٫دانشگاه خواجه نصیر ۴٫دانشگاه علمی کاربردی ۵٫دانشگاه امیرکبیر ۶٫دانشگاه خوارزمی ۷٫دانشگاه علم وصنعت ۸٫دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی بودند و از دختران دانشگاه های۱٫دانشگاه شریف ۲٫دانشگاه تهران ۳٫دانشگاه خوارزمی ۴٫دانشگاه علمی کاربردی ۵٫دانشگاه علم وصنعت ۶٫دانشگاه امیرکبیر ۷٫دانشگاه خواجه نصیر ۸٫دانشگاه شهید رجائی شرکت نمودند.

هرتیم متشکل از ۶نفر که ۴نفر بازیکن اصلی تیم و۲ نفربازیکن ذخیره می باشد. هدایت تیم های دختران و پسران بر عهده خانم مرادی و آقای حسن رحیم پور و امیرحسین نوروز زاده بوده است و از تیم­ ها از آموزش های آقای منوچهری به عنوان مربی بهره بردند.

در پایان سه ماده بلیتس ورپید و استاندارد تیم دختران دانشگاه موفق به کسب مقام دومی تیمی در استاندارد (بعد از دانشگاه تهران) و دومی تیمی در رپید (بعد از دانشگاه تهران) وسومی تیمی در بلیتس (دانشگاه تهران اول ودانشگاه خوارزمی دوم) گردیدند. علاوه بر این موفقیت، دانشجویان دختر موفق به کسب دو مدال طلا ویک مدال برنز انفرادی روی میز در استاندارد و یک مدال طلا و یک نقره انفرادی روی میز در بلیتس وهم چنین یک طلا و دو مدال نقره ویک مدال برنز انفرادی روی میز در رپید شدند.

در مسابقات انجام شده در بین پسران، دانشجویان دانشگاه موفق شدند در رشته بلیتس مدال برنز و در رشته انفرادی روی میز نیز یک مدال برنز کسب نمودند.

 dscn5269 dscn5277 dscn5293 dscn5346 dscn5347 dscn5389 dscn52621 dscn53931