مراسم گرامی داشت مقام شامخ معلم و استاد و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح امروز دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مراسم بزرگداشت مقام معلم و استاد به صورت برخط در دانشگاه شهید رجائی برگزار شد. در بخشی از این مراسم، دکتر حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه ضمن تبریک هفته سرآمدی آموزش، به بیان برخی از دستاوردهای دانشگاه در سال های اخیر به خصوص در حوزه آموزش پرداختند. وی با اشاره به افزایش قابل توجه پذیرش دانتشجومعلمان در راستای ماموریت های دانشگاه و نیازهای وزارت متبوع، از حضور بیش از ۷۵۰۰ دانشجو در وضعیت کنونی دانشگاه و افزایش ۵ برابری دانشجویان نسبت به سال ۱۳۹۳ خبر داد.

وی پاسخگویی به نیازهای جامعه و به خصوص وزارت آموزش و پرورش را یکی از ماموریت های مهم دانشگاه برشمرد و افزود: در این راستا اقدامات متعددی صورت گرفته است که نمونه ای از آن را می توان در توسعه رشته های دانشگاهی با وجود سیاست های انقباضی وزارت علوم در توسعه رشته ها پیدا نمود. رئیس دانشگاه ایجاد رشته مدیریت آموزشگاهی در هنرستان ها را یکی از فعالیت های دانشگاه در همین حوزه ارزیابی کرد که صد در صد منطبق با ماموریت دانشگاه است.

دبیر هیات امنای دانشگاه شهید رجائی، اجرای طرح های پژوهشی تقاضامحور در راستای رفع نیازهای جامعه و وزارت آموزش و پرورش که به همت و توان اعضای هیات علمی دانشگاه انجام شده است را موجب عزت و افتخار دانست و انجام امور محوله از طرف وزارت متبوع از جمله برگزاری المپیادهای دانش آموزی و نیز تولید محتواهای آموزشی را از دیگر مواردی دانست که در راستای ماموریت دانشگاه و با تکیه بر توان علمی و تخصص اساتید دانشگاه به طور عالی انجام شده است.

دکتر عظمتی سیر و تحول دانشگاه همگام با سایر مراکز علمی و دانشگاهی در سال های اخیر را بسیار خوب توصیف نمود و با اشاره به تغییر وضعیت آموزشی جامعه علمی کشور از حالت حضوری به صورت غیرحضوری در اثر شیوع ویروس کرونا، عملکرد بخش آموزش الکترونیکی و از راه دور دانشگاه را ستودنی دانست. دکتر عظمتی با بیان چند شاخص مهم در ارزیابی دانشگاه ها، به موقعیت دانشگاه شهید رجائی در بین سایر دانشگاه ها و موسسات علمی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: در عین حال که فعالیت های دانشگاه از جنس آموزش عالی است اما این افتخار ماست که همه ظرفیت های خود را در راستای ماموریت خود قرار داده ایم.

خاطر نشان می سازد در بخش دیگری از این مراسم حجت اله فضلعلی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن اشاره به این ایام مبارک، به نقش مهم دانشگاه در تربیت آینده سازان این مرز و بوم اشاره کرد و افزود: خدا را سپاسگزارم که اساتید ما در دانشگاه شهید رجائی ضمن تخصص فراوان، سرشار از معنویت و روحانیت هستند که این موضوع در تربیت نسل آتی در قالب تربیت دانشجومعلمان حائز اهمیت است.

گفتنی است، ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی توسط آقای دکتر علی پورکمالی انارکی و تجلیل نمادین از اساتید برتر دانشگاه در سال ۱۴۰۰ بخش دیگری از این مراسم بود.