مراسم تجلیل از دانشمندان ۲ درصد برتر جهان و سرآمدان علمی در دانشگاه

روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸، دانشمندان دو درصد برتر دانشگاه، پژوهشگران سرآمد که موفق به کسب نشان دانشگاه شدند و جمعی از روسای دانشکده ها و اساتیدی که در حوزه هوش مصنوعی و علوم شناختی فعالیت می کنند مهمانان ویژه معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه بودند. در این مراسم که با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد علوم و فناوری های شناختی، سرپرست محترم دانشگاه و معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد ابتدا استادان صاحب نظر در این عرصه به بیان دیدگاه های خود پرداختند و درخواست های خود برای راه اندازی آزمایشگاه های مجهز به این فناوری ها را مطرح نمودند. در ادامه دکتر مهدوی ضمن تشریح ارکان و وظایف ستاد، به تشریح همکاری های مشترکی که می تواند مابین دانشگاه و ستاد علوم و فناوری های شناختی شکل بگیرد پرداختند. در انتهای جلسه از دانشمندان دودرصد برتر جهان و صاحبان نشان دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

پیش از این جلسه نیز، با حضور دکتر مهدوی از پژوهشکده هوش مصنوعی و علوم شناختی دانشگاه رونمایی شد. در این پژوهشکده هم اکنون در آزمایشگاه تحقیقاتی “شناخت، زبان و فناوری” و “شبکه های عصبی و علوم شناختی” مشغول به فعالیت می باشند و با همکاری ستاد علوم و فناوری های شناختی، قرار شد تجهیزاتی به این آزمایشگاه ها اضافه شود. یکی از مهمترین نکات این جلسه تاکید آقای دکتر مهدوی به نقش و جایگاه آموزش در دفاع و امنیت ملی در کشور بود که ایشان به درستی به جایگاه ویژه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و نقش موثر آن در رسیدن به این مهم اشاره کردند.

دکتر قربانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز افزودند در هفته های آینده ضمن ادامه مراسم هفته پژوهش در دانشکده های دانشگاه برنامه های خاصی را هم برای ارتقا بیشتر دانشگاه در مجامع علمی و بین المللی در نظر گرفته ایم که به تدریج از طریق سایت وکانال معاونت به استحضار خواهد رسید. یکی از برنامه های معاونت در ماه بهمن، برگزاری نمایشگاه “طرح تا بازار” است که روزهای۳و۴ بهمن ماه ۱۴۰۲به منظور حمایت از طرح های برگزیده هنرستان های صاحب رتبه در جشنواره خوارزمی و در جهت تجاری سازی و ورود به بازار برنامه ریزی شده است. نمایشگاه محصولات که از پژوهش های دانش آموزی حاصل شده است یکی از برنامه های مهم و ویژه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در جهت تشویق و ایجاد انگیزه برای حفظ نخبگان در کشور است. ایشان افزودند، امسال در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه نیز دو غرفه به هنرستان های شهر تهران و به همین منظور اختصاص داده شده است.

معاونت پژوهش و فناوری

کدخبر ۰۲۰۹۲۹۰۱