مدیر حوزه ریاست خبر داد

برنامه جامع بین­ المللی ­سازی دانشگاه شهید رجائی به تصویب هیات امنا رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید رجائی، در نشست سی ام هیات امنای دانشگاه، برنامه جامع بین المللی سازی دانشگاه به تصویب رسید. بر اساس این گزارش، در سی امین نشست هیات امنای دانشگاه که با حضور مقام عالی وزارت در روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه، برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه جامع دانشگاه در حوزه بین الملل، این برنامه مورد تصویب قرار گرفت.

شایان ذکر است تدوین این برنامه با محوریت و مسئولیت استاد فرهیخته جناب آقای دکتر عباس صدری بیش از دو سال به طول انجامید و پس از تصویب آن در شورای دانشگاه، بر اساس اصلاحات خواسته شده در نشست پیشین هیات امنای دانشگاه، کارگروهی به منظور بررسی نهایی آن شکل گرفت که نتیجه آن در قالب ویراست هشتم در نشست سی ام هیات امنا به تصویب اعضا رسید.

این برنامه با استفاده از اسناد بالادستی همچون چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی و نقشه جامع علمی کشور و نیز بر اساس سند راهبردی دانشگاه شهید رجائی تدوین گردیده است.

در چشم انداز این برنامه آمده است: در افق چشم‌انداز (۱۴۰۴)، واحد بین‌المللی دانشگاه شهید رجائی یکی از مهم­ترین نهادهای موثر در ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی و تبدیل آن به دانشگاهی بین‌المللی خواهد بود و این دانشگاه، حضور و تعاملی ساختاریافته و نظام‌مند در عرصه‌ها و مجامع علمی بین‌المللی به‌ویژه در کشورهای اسلامی و همسایه در حوزه آموزش‌های مهارتی-تخصصی خواهد داشت.

اهداف راهبردی این برنامه نیز عبارتند از:

  • یکپارچه‌سازی (Integration)
  • توانمندسازی (Empowerment)
  • شبکه‌سازی (Networking)
  • جمع‌افزایی و پدیداری (Synergy and visibility)
  • فرصت‌سازی (Enhancing knowledge transfer opportunities)

بر همین اساس ۴۰ برنامه و هدف عملیاتی در برنامه جامع بین المللی سازی دانشگاه شهید رجائی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

13    3 4