لزوم ارتقای سطح آموزش های مهارتی دانشجو معلمان و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه در آستانه آغاز سال تحصیلی

به گزارش روابط عمومی دانشکده مهندسی کامپیوتر، عصر امروز چهارشنبه، نهم شهریورماه، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، طی نشست های صمیمی با اعضای هیأت رئیسه دانشکده، بر لزوم ارتقای سطح آموزش های مهارتی و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشجو معلمان، تأکید کرد.

دکتر مهدی نژاد با حضور سر زده در دانشکده های مهندسی کامپیوتر، ضمن بازدید از فضای آموزشی دانشکده و تبادل نظر با اعضای هیأت رئیسه دانشکده، بر لزوم آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی تأکید کرد و اذعان داشت: دانشجو معلمان ما باید مهارت های لازم برای تربیت هنرجویان هنرستان ها را در شایسته ترین سطوح کسب کنند تا پس از فارغ التحصیلی کارایی لازم را داشته باشند؛ برای این کار باید بر فعالیت استادکاران و هنرآموزان متمرکز شویم و از ظرفیت وجود آنان به خوبی بهره مند شویم.
وی با ذکر اهمیت علوم میان رشته ای، ابراز امیدواری کرد با تدوین سرفصل های جدید و منطبق با نیازهای آموزش و پرورش، بر نقش مهم دانشگاه در دستگاه تعلیم و تربیت افزوده خواهدشد.

دکتر مهدی نژاد درزی، تغییر رویکرد پایان نامه های کارشناسی را از حالت نظری به مهارتی و کارگاهی و آزمایشگاهی را از رویکردها و سیاست های جدید دانشگاه برشمرد و افزود: باید از فرصت «پژوهشسراهای دانش آموزی» در سراسر کشور استفاده کنیم و پروژه ها و پژوهش های دانشجویی را با نیازهای پژوهشی آنان همسو کنیم و از فرصت همراهی آموزش و پرورش استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه شهید رجایی، با اشاره به این نکته که دانشگاه شهید رجایی تنها دانشگاه فنی و حرفه ای است که بصورت تخصصی به تربیت معلمان فنی و حرفه ای می پردازد، گفت: «ایجاد پردیس های دانشگاهی»، یکی از راهبردهای مهم دانشگاه است که پس از طی مراحل قانونی و نیز أخذ مجوز از دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای تحقق مأموریت ها و نیازهای وزارت آموزش و پرورش فعالیت خواهند داشت.

در این دیدار، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور سرپرست دانشگاه در جمع همکاران این دانشکده، از آمادگی کامل دانشکده کامپیوتر برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: با سیاست های اتخاذ شده و با توجه به نیاز بسیار بالای ادارات آموزش و پرورش به هنرآموز رشته کامپیوتر، تعداد دانشجویان این رشته در سنوات اخیر به بیش از ۶۵۰ دانشجو افزایش پیدا کرده است و این موضوع به روزرسانی سیستم ها و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان را دو چندان می کند.
دکتر ابراهیم پور با اشاره به ضرورت همسویی سرفصل های محتوای درسی دانشجویان با نیازهای جامعه، بویژه محتوای مورد نیاز دانش آموزان بر لزوم آگاهی اساتید از محتوای آموزشی دانش آموزان تأکید کرد.

وی افزود: استراتژی ما باید به گونه ای باشد تا به تربیت نیروی مهارتی بیانجامد. چرا که علاوه بر هنرآموزان هنرستان، ما به تکنسین های ماهر و مجهز به دانش کامپیوتر، در سایر حوزه های اداری نیز نیازمندیم.
نشایان ذکر است در این نشست ها، معاونین دانشکده نیز به بیان دیدگاه ها و مشکلات موجود پرداختند و برنامه های خود را برای ارتقای وضعیت فعالیت های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی ارائه کردند.