قابل توجه کلیه دانشجویان خوابگاهی اطلاعیه شماره ۲ مرکز بهداشت، درمان و مشاوره

ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و با آرزوی توفیق روز افزون برای جامعه دانشگاهی تربیت دبیر شهید رجایی به اطلاع می‌رساند در راستای اجرای دستورالعمل‌های دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، طرح پایش و غربالگری سلامت جسم و روان کلیه دانشجویان خوابگاهی دانشگاه اعم از دانشجویان خوابگاهی ورودی جدید یا ورودی سنوات قبل همگام با سایر دانشگاه‌های کشور به منظور انجام اقدامات پیگیرانه برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و نیز حمایت‌های روانی، اجتماعی و رفع مشکلات دانشجویان گرامی اجرا می‌شود. در این خصوص توجه دانشجویان عزیز را به موارد ذیل معطوف می‌دارد :

۱) تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان توسط کلیه دانشجویان ساکن در خوابگاههای دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ الزامی بوده و در صورت عدم تکمیل فرم‌ها یا عدم شرکت در مراحل مختلف طرح یا کتمان حقایق در تکمیل فرم‌ها، هرگونه مسئولیت ناشی از موضوع متوجه شخص دانشجو خواهد بود و مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی برعهده نخواهد داشت.

۲) هدف طرح، غربالگری، بررسی و پیگیری وضعیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و تحصیلی دانشجویان می‌باشد تا از طریق شناسایی و اقدامات پیگیرانه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و نیز حمایت های روانی اجتماعی گامی مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های بعدی برداشته شود. اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی جسم و روان دانشجویان محرمانه خواهد بود. بدیهی است اجرای موفق این طرح مستلزم تکمیل کارنامه سلامت توسط دانشجویان و شرکت در مراحل مختلف طرح می‌باشد.

۳) واگذاری خوابگاه و اسکان دانشجویان در خوابگاه ها اعم از دانشجویان خوابگاهی ورودی جدیدی یا ورودی سنوات قبل در نیمسال پیش رو و نیمسال‌های آتی منوط به تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان خواهد بود.

 

۴) کلیه دانشجویان خوابگاهی در کلیه دوره‌ها و مقاطع تحصیلی لازم است با مراجعه به آدرس https://portal.saorg.ir/mentalhealth نسبت به تکمیل کارنامه سلامت روان اقدام و پس از تکمیل کارنامه، کد پیگیری دریافت نموده و از فرم خروجی کارنامه سلامت روان پرینت اخذ نمایند و فرم مذکور را به مرکز مشاوره دانشگاه تحویل دهند و سایر مراحل پایش سلامت روان را طی نمایند. دانشجویان گرامی توجه نمایند تکمیل کارنامه سلامت روان به تنهایی کافی نبوده و به منزله تکمیل فرایند نمی‌باشد و لازم است است دانشجویان حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری جهت طی سایر مراحل پایش سلامت روان  به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه نمایند.

۵) کلیه دانشجویان خوابگاهی در کلیه دوره‌ها و مقاطع تحصیلی لازم است علاوه بر تکمیل کارنامه سلامت روان نسبت به تکمیل کارنامه سلامت جسم نیز با مراجعه به آدرس https://portal.saorg.ir/physicalhealth اقدام و کد پیگیری دریافت نموده و از فرم خروجی کارنامه سلامت جسم پرینت اخذ نمایند و فرم مذکور را به مرکز بهداشت و درمان تحویل دهند.  دانشجویان گرامی لازم است قبل از مراجعه به دانشگاه، در شهر محل سکونت خود آزمایشات مربوط به کم خونی، اختلالات غده تیروئید،کمبود ویتامین دی و بیماری قند را با تجویز پزشک و مراجعه به یکی از آزمایشگاه های تشخیص طبی محل سکونت خود انجام دهند و نتیجه آزمایشات را به همراه کد پیگیری کارنامه سلامت جسم، به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تحویل نمایند. دانشجویانی که در طی سال جاری آزمایشات فوق را انجام داده اند نیازی به آزمایشات مجدد ندارند و می توانند نتیجه همان آزمایشات را ارائه نمایند. دانشجویان گرامی توجه نمایند تکمیل کارنامه سلامت جسم به تنهایی کافی نبوده و به منزله تکمیل فرایند نمی‌باشد و لازم است است دانشجویان حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری جهت ارزیابی سلامت جسمی و فیزیکی و معاینه به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه نمایند.

۶) دانشجویان دقت نمایند در قسمت مشخصات عمومی کارنامه سلامت جسم و روان حتما” نام دانشگاه را  دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی انتخاب نمایند و از انتخاب پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اجتناب نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت امکان پذیرش کارنامه میسور نخواهد بود.

۷) دانشجویان توجه داشته باشند تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان صرفاً به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان با مراجعه به آدرس‌های یاد شده امکان پذیر می باشد.

۸) دانشجویان خوابگاهی ورودی جدید ( ورودی سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲) که برای ثبت نام در دانشگاه یک بار کارنامه سلامت جسم و روان تکمیل نموده اند نیازی به تکمیل مجدد کارنامه سلامت جسم و روان ندارند.

۹) دانشجویان خوابگاهی ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به تکمیل کارنامه سلامت جسم و روان از طریق آدرس های یاد شده اقدام نمایند و حداکثر تا قبل از پایان مهرماه سال جاری برای طی روند پایش به مرکز مشاوره و مرکز بهداشت و درمان با در دست داشتن فرم خروجی کارنامه سلامت جسم و کارنامه سلامت روان و نتیجه آزمایشات مراجعه نمایند.

مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه