صعود تیم کوهنوردی دانشگاه به قله ارفع کوه

به مناسبت هفته سلامت (روز سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی) تیم کوهنوردی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به همراه تیم کوهنوردی دانشگاه مازندران به قله ۲۷۲۴ متری ارفع کوه در منطقه سواد کوه مازندران صعود کردنند.

قله ارفع‎کوه یکی از قلل مرتفع و مهم با شیب نیمه تند و پوشش جنگلی در روستای ارفع ده از توابع شهرستان سواد کوه می‎باشد. ارفع‎کوه در لغت به معنی کوه بلند است. منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا با چشم اندازی وسیع به بسیاری از قله های اطراف. نام این روستا در ابتدا ارپه ده بوده و بعد تبدیل به ارفه ده شده است. در اسناد قدیمی رو ستا(از جمله اسناد مرحوم قاسم‎علی بگ ، یکی از کدخداهای سال های قبل از ۱۳۵۷) نام ده به شکل ” ارفه ده ” ثبت شده، حتی در بعضی موارد “عرفه‎ده ” نیز ثبت شده است. در دامنه های این کوه کشاورزی و دامداری از مشاغل مهم محسوب می گردد.

مسیرهای صعود به قله:

۱- مسیر غربي از ارفع‎ده صعود مي شود و کوتاه‎ترين مسير است.

۲- مسیر شمالي از دوآب صعود مي شود و طولاني ترين مسير است.

۳- مسیر جنوبي از ويسه‎سر صعود مي شود. این مسير ۱ ساعت از غربي طولاني تر است.

تیم کوهنوردی دانشگاه متشکل از دکتر مجتبی صالحپور( سرپرست برنامه)، دکتر علیرضا کرمی، عطا مرادخانی و محمد عظیمی روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف گرامیداشت هفته سلامت از مسیر شماره یک به این قله صعود کردند. تیم کوهنوردی دانشگاه ساعت ۵ صبح از دانشگاه برنامه خود را با حرکت به سوی منطقه سوادکوه آغاز کرد. ساعت ۸ صبح از روستای زیبای ارفع ده برنامه کوهنوردی آغاز شد و ساعت ۱۴ تیم کوهنوردی  موفق به برافراشتن پرچم دانشگاه بر فراز قله شد. پس از فرود و حدود ساعت ۷ عصر برنامه خاتمه یافت. در نهایت پس از حرکت به سمت تهران در ساعت ۱۰ شب در محل دانشگاه برنامه با موفقیت و سلامت پایان یافت.