دکتر ریحانی: پژوهش‌های چراغ خاموش، امنیت ایران را رقم زد

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر ابراهیم ریحانی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: «وعده صادق» در کنار نشان دادن قدرت نظامی کشور، امنیت را برای منطقه به ارمغان آورده است. در این مسیر، دانشگاهیان برای این پیشرفت علمی نقش موثری داشتند، بخش های مختلف در زمان های گوناگون فعال بودند و به صورت چراغ خاموش پژوهش و آزمون خطاهای زیادی انجام شده است تا امروز ما شاهد این قدرت علمی باشیم.

ابراهیم ریحانی، درباره عملیات «وعده صادق» علیه رژیم غاصب گفت: نتیجه ای که از پرتاپ موشک به سوی صهیونیست ها شاهد بودیم، حاصل کار هزاران نفر در طول زمان بوده است که ما تنها شاهد محصول و نتیجه آن بودیم.

وی افزود: معتقدم باید از حمله ایران که در پاسخگویی به حمله جنایتکارانه اسرائیل به کنسولگری کشورمان بود به عنوان یک فصل جدید از تاریخ نام برد. ایران در حال حاضر به یک موقعیت، وضعیت و شخصیت جدید در منطقه وجهان دست یافته است. این واکنش ایران به امنیت کشورمان و کشورهای منطقه کمک می کند. پرتاب موشک های نقطه زن، حاصل کار خردمندانه در برابر تهدیدهای برخاسته از خشونت، درنظر نگرفتن حقوق ملت ها و عدم توجه به فرهنگ ملت ها بوده است.

ریحانی تصریح کرد: «وعده صادق» در کنار نشان دادن قدرت نظامی کشور، امنیت را برای منطقه به ارمغان آورده است. در این مسیر، دانشگاهیان برای این پیشرفت نقش موثری داشتند. بخش های مختلف در زمان‌های گوناگون فعال بودند و به صورت چراغ خاموش پژوهش و آزمون و خطاهای زیاد انجام شده است تا امروز ما شاهد این نتیجه باشیم. باید بزرگی این عملیات که حاصل یک مجموعه هماهنگی های بی نظیر بوده در دروس آکادمیک تالیف شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اقتصاد جامعه نیز گفت: ضعف های اقتصادی را نمی توان نادیده گرفت؛ اما این ضعف ها هم با مدیریت صحیح حل می شود. آمارها هم نشان می دهد که پیشرفت های اقتصادی داشته ایم. اینکه باید با دنیا تعامل داشته باشیم، صحیح است، اما باید بتوانیم روی پای خود بایستیم تا داد و ستد داشته باشیم. زمانی در دفاع از کشور با ساده ترین ابزارها می جنگیدیم؛ اما امروز شاهد این قدرت نظامی هستیم. درست شدن وضعیت اقتصادی هم دور از دسترس نیست و شاهد شکوفایی آن هم خواهیم بود.