ریشه تحول، «تهذیب نفس» و کلید واژه موفقیت دانشگاه در مسیر تحول، «حفظ وحدت، همراهی و همدلی» در میان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، جمال الدین مهدی نژاد، سرپرست دانشگاه، در «آیین تقدیر از اساتید سرآمد آموزشی و شایسته تقدیر دانشگاه» ضمن تبریک هفته سرآمدی آموزش و بزرگداشت مقام معلم، ریشه تحول را «تهذیب نفس» و کلید واژه موفقیت دانشگاه در مسیر تحول را «حفظ وحدت، همراهی و همدلی» در میان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی دانست.
بر اساس این گزارش، آیین تقدیر از اساتید سرآمد آموزشی و شایسته تقدیر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، ظهر امروز، هفدهم اردیبهشت، با حضور سرپرست، معاونان، مدیران دانشگاه و اساتید، مدیران گروه و رؤسای دانشکده های مختلف، در سالن شهید طهرانی مقدم برگزار شد.
جمال الدین مهدی نژاد، در این آئین، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در ۱۰ ماه اخیر، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۰۰ برنامه و فعالیت در بخش فرهنگی، طراحی، بودجه ریزی و اجرا شده است که در نوع خود در میان تمامی دانشگاه های کشور، کم نظیر است.
مهدی نژاد اجرای بسیاری از طرح های نوآورانه در دانشگاه را مرهون حضور فعال و جهادی دانشجو معلمان عضو بسیج و تشکل های مختلف دانشگاه دانست و افزود: این دانشجویان سرمایه های معنوی و از افتخارات دانشگاه به شمار می آیند که فعالیت های داوطلبانه و همکاری های جهادگرانه این دانشجویان در شناسایی نیاز مناطق محروم و برگزاری اردوهای تدریس جهادی و عمرانی، در تاریخ فعالیت دانشگاه و آموزش و پرورش ثبت و ماندگار خواهد شد.
سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، در بخش دیگری از سخنان خود، بیشترین تمرکز فعالیت های دانشگاه را توجه به برنامه های آموزشی و فرهنگی خواند و افزود: فعالیت ۱۴ کانون و ۲۱ انجمن علمی و تشکل جامعه اسلامی، نقطه عطفی در تحقق اهداف و اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی دانشگاه به شمار می رود.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، در پایان با اشاره به نقش و مأموریت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، بر حفظ استقلال دانشگاه تأکید کرد و اذعان داشت: کلید واژه موفقیت دانشگاه در مسیر تحول، حفظ وحدت، همراهی و همدلی میان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی است و ریشه تحوّل، تهذیب نفس و تحول درونی است.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ تن از اساتید مرحوم، از دو مدیرگروه نمونه و یک معاون آموزشی نمونه ، تقدیر و تجلیل شد.