برگزاری آیین تقدیر از اساتید سرآمد آموزشی و شایسته تقدیر دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، دکتر علی پورکمالی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، در «آیین تقدیر از اساتید سرآمد آموزشی و شایسته تقدیر دانشگاه» اولین عنصر خط مقدم تعلیم و تربیت در مسیر تحول را شخص اساتید دانشگاه دانست و افزود: برای توفیق در تربیت نیروی انسانی ماهر، برای انتقال مهارت های عمومی و تخصصی متناسب با رشته نیازمند اساتید تحول گرا و توانمند هستیم تا بتوانند در دانشجویان خود تحول اساسی ایجاد نمایند.

بر اساس این گزارش، آیین تقدیر از اساتید سرآمد آموزشی و شایسته تقدیر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، ظهر امروز، هفدهم اردیبهشت، با حضور سرپرست، معاونان، مدیران دانشگاه و اساتید، مدیران گروه و رؤسای دانشکده های مختلف، در سالن شهید طهرانی مقدم برگزار شد.

پورکمالی، در این آئین، ضمن تبریک دهه سرآمدی آموزش، تعریف جدیدی از دانشگاه در نگاه نوین ارائه و اظهار کرد: تعریف جدید «دانشگاه»، انتظاراتی را به دنبال دارد که متناسب با آن، المان ها و انتظارات و تغییرات نیز دچار تحوّل می شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در دانشگاه های کشور، لازمه تحوّل را داشتن برنامه، نقشه راه و اقدام و اجرا دانست و برآشکار شدن نتایج آن در زندگی انسان ها تأکید کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، «دانشگاه» در تعریف نوین را «خرد ورز»، «حکمت بنیان»، «ارزش آفرین» و «مأموریت گرا» توصیف کرد و افزود: بر اساس همین ۴ صفت کلیدی، تحول در دانشگاه های کشور، امری ضروری و بدیهی به شمار می رود.

پورکمالی، ضمن اشاره به نقش شورای تحول دانشگاه در تحقق اهداف، مأموریت ها و انتظاراتی که در نقشه جامع علمی کشور برای دانشگاه ها ترسیم شده است، اذعان داشت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، مأموریت بسیار حساس، ارزشمند و با اهمیتی دارد که انتظار از المان های این دانشگاه را به مراتب بالا می برد.

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، باید مطابق مأموریتی که برای آن ترسیم شده است، بتواند منابع انسانی مورد نیاز هنرستان های فنی ـ حرفه ای و مهارتی وزارت آموزش و پرورش را تربیت و تأمین نماید.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، با اشاره به نقش پر اهمیت این دانشگاه در تربیت هنرآموزان مهارتی، گفت: ما باید بتوانیم هنرآموزانی تربیت نمائیم که هم از نظر علمی، دانش کافی داشته باشند و هم از منظر مهارتی، توانایی انتقال مهارت به هنرجویان و مخاطبان را داشته باشند و از این منظر، نقش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، منحصر به فرد و با اهمیت تر جلوه پیدا می کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، لازمه توفیق در تربیت نیروی ماهر برای انتقال مهارت های عمومی و تخصصی متناسب با رشته را داشتن اساتید تحول گرا و توانمند توصیف کرد و افزود: برای این منظور اولین عنصر خط مقدم تعلیم و تربیت که لازم است متحول شود، شخص اساتید دانشگاه هستند تا بتوانند در دانشجویان خود تحول اساسی ایجاد نمایند؛ چرا که در فرآیند یاددهی و یادگیری، عنصر اصلی، «استاد» است و در مراتب بعدی، برنامه درسی و فناوری های نوین آموزشی مسیر را به سوی دستیابی به اهداف متعالی، هموار می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، با اشاره به نقش غیرقابل انکار تمامی ارکان دانشگاه در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی، بر نقش برنامه درسی و فناوری های نوین آموزشی تأکید کرد و گفت: با تحولات خوبی که در یک سال گذشته در حوزه سامانه های دانشجویی در کنار پورتال آموزشی صورت گرفته است و تلاش خواهیم کرد تا از طریق این سامانه ها ارتباط مؤثر و ساختارمندی با مدارس و هنرستان ها ایجاد کنیم تا موضوع کارورزی را به عنوان حلقه اساسی تبلور فعالیت ها و مهارت های معلمی، برای مهرماه سال جاری پیاده سازی نمائیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴ نفر از اساتید مرحوم، از دو مدیرگروه نمونه و یک معاون آموزشی نمونه تقدیر و تجلیل شد.

استاد سرآمد آموزشي سال ۱۴۰۲
آقاي دکتر عباس حق اللهي خانم دکتر مهرک رحيمي
آقاي دکتر ابراهيم ريحاني خانم دکتر معصومه صفخاني
خانم دکتر فاطمه گران خانم دکتر فائزه فاضلي

 

استاد شايسته تقدير سال ۱۴۰۲
آقاي دکتر اميراعلم مهدي خانم دکتر مريم صباغان
آقاي دکتر فريد کربلايي آقاي دکتر بهرام صالح صدق­پور
خانم دکتر نگين دانش­پور آقاي دکتر یداله بهمني
خانم دکتر فاطمه طبيب محمودي آقاي دکتر سيد کاوس صالحي
آقاي دکتر هادي عارفي

 

استاد زنده ياد  ۱۴۰۲
آقاي بهروز عندليبي زاده آقاي دکتر مسعود عليمرداني
آقاي دكتر زمرشيدي آقاي دكتر وطني اسكويي

 

مدیران و معاونین نمونه
خانم دکتر فریبا شاپوریان(مدیر گروه نمونه) خانم دکتر نسترن واثق (مدیر گروه نمونه)
سید محمد هاشمی (معاون آموزشی نمونه)