رئیس دانشگاه خبر داد

۴ هزار دانشجو‌معلم از مهر ۹۸ در دانشگاه شهیدرجایی پذیرفته می شوند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عظمتی درباره جذب دانشجو در این دانشگاه برای تأمین کمبود نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش برای تأمین هنرآموز و استادکار در حوزه رشته‌های مهارتی از طریق این دانشگاه اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به برآورد‌های انجام‌شده، ۴۱هزار کمبود نیروی انسانی در حوزه فنی وجود دارد که از این تعداد ۱۶هزار نفر هنرآموز و مابقی استادکار هستند و امسال برای اولین بار با توجه به افزایش ظرفیت در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸از طریق دوره چهارساله و یک‌ساله، حدود چهار هزار نفر از این کمبود نیرو را جبران می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اعلام آمادگی افزایش پذیرش دانشجو در این دانشگاه تصریح کرد: چنانچه ظرفیت برای این دانشگاه افزایش پیدا کند و ردیف‌های استخدامی بیشتر به ما اختصاص دهند، می‌توانیم تا هشت هزار دانشجو معلم را به‌عنوان معلم فنی تربیت کنیم.

عظمتی درباره رشته‌های موردنیاز و چگونگی پذیرش در این رشته‌ها اظهار کرد: رشته‌هایی متنوع به تأمین نیروی انسانی نیاز دارند که با توجه به اعلام نیاز استان‌ها ظرفیتی به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند و ستاد آموزش ‌و پرورش این موضوع را احصا کرده و به دانشگاه ارائه خواهد کرد.

همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شهید رجایی در برگزاری دوره‌های یک‌ساله

وی بابیان اینکه درکنار دانشگاه فرهنگیان و با توجه به ظرفیت‌های موجود در اساسنامه به تأمین نیروی انسانی آموزش ‌و پرورش کمک می‌کنیم، تصریح کرد: برای برگزاری دوره‌های چهارساله مشکل خاصی وجود ندارد اما در دوره یک‌ساله با برخی کمبودها مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشکل کمبود فضای آموزشی و تجهیزات مهارت آموزان دوره یک‌ساله را برطرف کردیم.

عظمتی تصریح کرد: محتوای آموزشی و استاد از طریق دانشگاه تأمین می‌شود و بنابر تفاهم‌نامه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای امکانات از سوی این دانشگاه تأمین می‌شود.