رئیس دانشگاه اعلام کرد

بنا به گزارش روابط عمومي دانشگاه،‌و به نقل از رئیس دانشگاه، در بيست و پنجمين نشست هیات امنا كه با حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و سایر اعضا هیات امنا در روزچهارشنبه مورخ ۲۷ آبان ماه برگزار گرديد، كليات برنامه و سند راهبردی دانشگاه تربيت دبير شهید رجائی به تصویب رسید.

دکتر حمید رضا عظمتی، با اعلام این خبرافزود: این برنامه  كه نخستين برنامه راهبردي تاریخ دانشگاه مي باشد می تواند به عنوان نقشه راه دانشگاه در ده سال آتی به شمار آید. وی انجام این پروژه را مرهون تلاش بیش از ده هزار نفرساعت کار فشرده و طاقت فرسای چندین گروه پژوهشی از اساتيد دانشگاه دانست.

ایشان محتوی این برنامه را شامل بیانیه ارزش ها، چشم انداز، ماموریت، چالش ها، اهداف کلان، راهبردها، اهداف عملیاتی، راهکارها و در انتها شاخص ها، سناریویا توسعه، الزامات قانونی، الزامات پشتیبانی و الزامات برنامه ای برشمردند و افزوداند،  برای انجام  این سند و برنامه، فعالیت چندین گروه ازاعضأ هيأت علمي از شهریورماه ۹۳ آغاز گردید و در حین اجرای پروژه با مراجعه به نظرات و آرا مسئولین حوزه های ستادی، دانشکده های مختلف و همچنین با مصاحبه با افراد مبرز و آگاه به مسایل دانشگاه  در  وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری،  وتشکیل کمیته راهبردی دانشگاه متشکل از صاحب نظران و روسای پیشین دانشگاه، تدوین کار ادامه یافت.

وي با اشاره به اينكه اين سند قریب به هفده بار مورد ویراستاري، اصلاح و تدوین قرار گرفته است، اساس و پایه آن راعلاوه بر بررسی امکانات و محدودیت های مجموعه و نظرات صاحب نظران، مراجعه و استفاده از اسناد بالادستی همچون:  سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران، ‌سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، نقشه جامع علمي كشور، سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري وغيره برشمردند.

دکتر عظمتی،، همچنين مطالعه پیشینه و محتوای چندین برنامه راهبردی دانشگاه تراز اول داخل و خارج از کشور را نیز از جمله فعالیت هایی برشمرده‌اند که دركيفيت بخشي به این برنامه سهم موثري داشته اساست

ایشان در خاتمه، با بیان اینکه کلیه مراحل این پروژه توسط أعضاء  هیات علمی دانشگاه به انجام رسیده ضمن تشکر و تقدیر از همه دست اندر کاران از جمله دکتر علی اصغر خلاقی و دکتر بهرام صالح صدق پور، از تلاش های ارزنده و صادقانه دکتر عباس صدری در تدوین این پروژه به طور ویژه قدردانی نموداند

[rev_slider slider28]