دکتر حاجی میرزایی: دانشگاه شهید رجائی محور اصلی راهبری امر تربیت هنرآموز و استادکار است

به گفته وزیر آموزش و پرورش توسعه و تقویت هنرستان‌ها از اولویت‌های نخست وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش باحضور وزیر آموزش و پرورش واعضای ستاد برگزار شد.

در این جلسه، موضوعاتی از قبیل تامین و تربیت نیروی انسانی هنرآموز و استادکار هنرستان ها، برنامه ریزی درسی و تولید محتوای رشته های هنرستانی و تاکید بر تکمیل تجهیزات هنرستان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه دکتر کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر، به عنوان دبیر این ستاد گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جلسات قبل و ارائه گزارش و نتایج حاصل از دو جلسه قبل پرداخت.

در ادامه دکتر حاجی میرزایی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر تلاش مضاعف برای تامین و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز هنرستان ها، دانشگاه شهید رجایی را به عنوان محور و مرکز اصلی راهبری امر تربیت هنرآموز و استادکار اعلام و بر ضرورت ارائه برنامه‌های مشخص برای تحقق آن تاکید کرد.

وی افزود: رسالت و ماموریت اصلی دانشگاه شهید رجایی تامین و تربیت نیروهای فنی مورد نیاز هنرستان ها است و حوزه های اجرایی دیگر از جمله معاونت آموزش متوسطه‌ و معاونت پشتیبانی دو رأس دیگر این هرم را تشکیل می دهند که در تعامل با یکدیگر باید اجرای این فرآیند را تا حصول نتیجه تسریع کنند.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجایی ضمن ارائه گزارش های مربوط به آموزش های موجود در این دانشگاه، لزوم هماهنگی بیشتر با معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش را در تعریف و توسعه رشته ها خواستار شد.

بخش دوم این جلسه با گزارش مدیرکل دفتر تالیف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ادامه پیدا کرد. آقای بهمنی در بخشی از سخنان خود با ارائه گزارش های مربوط به موضوع برنامه ریزی درسی و تهیه محتواهای آموزشی هنرستان ها، توسعه هدفمند و همگون رشته های هنرستانی و دانشگاه شهید رجایی و هماهنگی بیشتر در تدوین سرفصل های آموزشی دانشگاه شهید رجایی با محتوای رشته های موجود هنرستانی را عامل موفقیت این قبیل آموزش ها دانست.

همچنین مهندس آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در طول جلسه توضیحاتی از میزان کسری نیروی انسانی هنرستان‌ها، پیگیری ممنوعیت تغییر کاربری هنرستان ها،ضرورت توسعه‌ی مشارکت در فرآیند آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش توسط ذی نفعان ازجمله دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی نیز ارائه و درخواست کرد تا باتوجه به سیاست های توسعه ای و نظر به کسری و نیاز فوری هنرستان‌ها، همکاری و اقدام لازم با قید فوریت توسط مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری، دانشگاه شهید رجایی، سازمان نوسازی و معاونت توسعه منابع انجام پذیرد.

در پایان وزیر آموزش و پرورش ضمن جمع بندی نظرات بر برگزاری مستمر و هفتگی این جلسات، ارائه برنامه های مشخص و عملیاتی در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای سرعت بخشیدن به تامین نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و محتواهای آموزشی توسط دانشگاه شهید رجایی، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه‌ی منابع تاکید کرد.