دومین جلسه هماهنگی دومین همایش ملی تربیت با همکاری معاونت پژوهش و فناوری و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری و به نقل از آقای دکتر زنگنه، دومین جلسه هماهنگی دومین همایش ملی تربیت با حضور”اصغر باقرزاده” معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش ،”سعدی دهنوی” معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،”عبداله صلواتی” معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و همکاران معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و تعدادی از اعضای دبیرخانه در روز چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ در دفتر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش برگزار گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر باقرزاده ضمن خوش آمدگویی و تبریک حلول ماه شعبان از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی به جهت برگزاری و همکاری در اولین همایش ملی تربیت تشکر نمودند و اعلام نمودند صرفا برگزاری این همایش هدف اصلی نیست و می بایست این تحقیقات از حالت نمایشی خارج شود  و استفاده از این نتایج و دستاوردها از اهمیت زیادی برخوردار است. 

در ادامه آقای دکتر صلواتی پیشنهاد نمودند دبیرخانه دائمی این همایش با هدف مأموریت محور به جهت تعامل و ارتباط با پژوهشگران و محققان ایجاد گردد. ایشان فرموند هم اندیشی های مختلف می تواند در حاشیه این همایش شکل گیرد تا تغییرات و دگردیسی در نظام آموزش و پرورش ایجاد گردد و تأکید نموند که تربیت دانش آموز از وظایف آموزش و پرورش است و این ارکان باید پاسخگو باشند و این نیاز در اهداف و محورهای این همایش گنجانده شود و می بایست از این همایش جهت تکمیل آموزش و تربیت در کتاب های درسی استفاده شود.ایشان بر مسئولیت جمعی تاکید داشتند و اینکه در محورهای همایش از نقش سازمان ها و نهادهای دیگر در آموزش و پروش غفلت نکرد و توجه داشته باشیم که مساله تربیت فقط و منحصرا کار یک سازمان نیست.

در ادامه آقای دکتر صالح پور به استفاده از هنر معماری در مدارس و لزوم استفاده از آن جهت رشد تربیتی دانش آموزان پرداختند. ایشان تأکید داشتند مدارس به عنوان مهمترین فضاهای تربیت کننده  نیروی انسانی، نقش به سزایی در افزایش یادگیری افراد جامعه ایفا میکند. ازای نرو طراحی محیط هایی مناسب در راستای تکامل هم هجانبه ی دانش آموزان، یک ضرورت است.

در ادامه پیرامون عنوان، اهداف و محورهای این همایش مباحثی با هدف هویت و نشاط با نگاه به آینده مطرح شد. 

معاونت پژوهش و فناوری

۰۱۲۰۷۰۲