دوشنبه ۲۰ – آموزش علوم و فناوری – دوشنبه شانزدهم فروردین آقای محمد حسین نیکونژاد

بنا به گزارش آقای سعید عقبایی دبیر انجمن علمی دانشجویی آموزش علوم و با پیشنهاد دکتر میرزایی و با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه و دانشکده علوم پایه، برنامه دوشنبه ۲۰ – آموزش علوم وفناوری در راستای ترویج علم هر دوشنبه ساعت ۲۰ به مدت ۲۰ دقیقه برگزار می شود. ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو، این هفته در روز دوشنبه مورخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ در ساعت ۲۰ به صورت الکترونیکی “برنامه دوشنبه ۲۰” با سخنرانی جناب آقای محمد حسین نیکونژاد عضو محترم هیئت علمی بازنشسته گروه فیزیک دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با عنوان “مدل سازی حرکت بر مسیر دایره ای” برگزار می شود. ایشان دارای فوق لیسانس ژئوفیزیک گرایش ژئومغناطیس از دانشگاه تهران بوده و در زمینه آموزش فیزیک فعال می باشد. در این سخنرانی موضوع های زیر مورد توجه قرار می گیرد:

آیا مسیر حرکت جسم در جهت نیروی وارده است؟

چگونه می توان مسیر حرکت جسم را دایره ای نمود؟

حرکت ماه به دور زمین اختیاری است یا اجباری؟

یک جسم را تحت چه شرایطی  پرتاب کنیم تا  به یک ماهواره  تبدیل شود .

یکی از زیبا ترین حرکت ها در مکانیک ، به حرکت در آوردن جسم  بر مسیر دایره ای است. حرکت ماشین در پیچ جاده ،حرکت لباس در ماشین لباسشویی ، حرکت ذرات در سانتریفیوژ ، حرکت ماه به دور زمین و حرکت ماهواره ها، مثال هایی از این نوع حرکت هستند. در این جلسه از طریق مدل سازی این مفاهیم مورد بحث قرار می گیرد.

لازم به ذکر است برنامه دوشنبه ۲۰- آموزش علوم و فناوری،  فضایی به منظور توجه به آموزش مفاهیم در علوم و فناوری به زبان ساده و اطلاع رسانی تجارب یادگیری و دستاوردهای نوین در زمینه آموزش علوم و فناوری بوده و مسئولیت ارائه مطالب با خود ارائه کنندگان محترم می باشد.

علاقمندان می‌توانند پس از نصب برنامه Adobe Connect، از طریق لینک زیر وارد سامانه شده و با انتخاب گزینه مهمان در این برنامه هر هفته شرکت نمایند:

https://vc.sru.ac.ir/ste-srttu-mon-20

ادرس پست الکترونیکی به نشانی  science.education.srttu@gmail.com برای هرگونه مکاتبه لازم در این راستا معرفی می شود. همچنین علاقمندان به منظور اطلاع از برنامه دوشنبه ۲۰، می توانند از کانال این برنامه به نشانی زیر استفاده نمایند.

https://chat.whatsapp.com/FtNJmnAIjsSIAWr6xrjOPv

 

 

برنامه ۰۱-۱۴۰۰۰۱۱۶