در حاشیه نشست هیات رئیسه

جلسه صمیمانه نمایندگان شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شهید رجائی با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه

صبح روز یکشنبه سیزدهم آبان ماه نمایندگان شورای صنفی دانشجویان در جلسه ­ای که بیش از سه ساعت به طول انجامید، در خصوص راه­ های بهبود خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی به دانشجویان، با رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه به بحث و گفتگو پرداختند.

در این جلسه که با حضور اعضای شورای صنفی و برخی از نمایندگان دانشجویان انجام شد، اهم پیشنهادات و درخواست های دانشجویان در خصوص بهبود وضعیت خدمت رسانی به دانشجویان و بهینه سازی منابع و امکانات دانشگاه مطرح گردید.

در ابتدای جلسه نمایندگان محترم اعضای شورای صنفی، اهم پیشنهادات خود را مطرح کردند که مهم ترین آنها، بهبود وضعیت اینترنت خوابگاه ها، بهبود وضعیت کیفیت و کمیت تغذیه، بهبود وضعیت سرویس­ های ایاب و ذهاب و همچنین تسریع و تسهیل در امر انتخاب واحد دانشجویان عزیز به ویژه دانشجویان متعهد خدمت آموزش و پرورش بود و در این بین مباحث و پیشنهادات دانشجویان و اعضای محترم هیات رئیسه دانشگاه مطرح گردید.

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه، اشاره­ ای کوتاه به بهبود وضعیت بودجه دانشگاه به ویژه بودجه عمرانی در چند سال اخیر داشتند و افزایش ظرفیت خوابگاه ها و خدمات مذکور را با توجه به محدودیت­ های شدید بودجه­ ای در چند سال اخیر، یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه دانشجویی برشمردند.

دکتر عظمتی همچنین در خصوص این مطلب مهم که تاکنون در دانشگاه شهید رجائی با مدیریت بهینه منابع مالی توانسته ­ایم، برداشت مبلغ ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان دبیری را انجام ندهیم، عنوان کردند: مطابق قانون دانشگاه های وابسته به وزارت آموزش و پرورش، ۴۵ درصد از سهم حقوق دریافتی دانشجو معلمان صرف امور اجرایی، پژوهشی، آموزشی و رفاهی دانشجویان محترم می­ شود اما در دانشگاه شهید رجائی علیرغم قانونی بودن این امر توانسته­ ایم این مبلغ را از دانشجویان عزیز دریافت نکرده و برای جبران آن از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و هزینه کرد منطقی و بهینه بهره مند شویم. ایشان افزودند که جمع این مبلغ برای دانشگاه در هر ماه قریب یک میلیارد تومان است و یکی از نشانه­ های مدیریت مناسب و مطلوب منایع مالی را می ­توان در همین زاویه مشاهده کرد. ایشان اشاره ­ای به وضعیت فناوری اطلاعات و اینترنت و شبکه در دانشگاه داشتند و عنوان کردند که مرکز IT  دانشگاه شهید رجائی به شدت ارتقا یافته و هم اکنون جزء دانشگاه های برتر کشور در این زمینه هستیم و به زودی این مرکز داده یا همان دیتا سنتر رونمایی خواهد شد و با راه اندازی آن مشکلات اینترنت و امثال آن به حداقل می­ رسد؛ اگر چه هم اکنون نیز وضعیت اینترنت دانشگاه و خوابگاه ها مطلوب است به نحوی که در ماه گذشته تنها یکی از دانشجویان برابر ۳۰ گیگا بایت حجم دانلود در یکی از خوابگاه ها داشته است.

دکتر عظمتی نشست­ های منظم و دوره ­ای با نمایندگان دانشجویان را ضروری دانسته و از دانشجویان عزیز برای اعلام مشکلات موجود با جدیت بالا تشکر کردند و اشاره­ای نیز به وضعیت بودجه­ های انقباضی با توجه به شرایط کشور و بد عهدی­ های دنیای استکبار داشتند و عنوان کردند که با کمک خداوند و مدیریت صحیح منابع تلاش خواهیم کرد که محدودیت منابع مالی تاثیری در وضعیت رفاهی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان ایجاد نگردد.

در ادامه جلسه معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش و فناوری، اداری و مالی، مدیر نظارت و ارزیابی و مدیر حوزه ریاست نیز در خصوص مسائل مطرح شده توسط دانشجویان عزیز توضیحاتی دادند و نهایتاً مقرر شد، یک کمیته پیگیری ویژه برای ارتباط بیشتر نمایندگان محترم دانشجویان در خصوص مشکلات مطرح شده در این جلسه تشکیل شود و نتایج آن به ریاست محترم دانشگاه گزارش گردد.

در پایان جلسه رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آمادگی کامل خود را برای برگزاری جلسات مشابه و رفع مشکلات حسب امکانات موجود دانشگاه اعلام نموند. مصوبات این نشست به شرح زیر است:

۱) معرفی نماینده شورای صنفی به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی برای پیگیری مسایل آموزشی

۲) معرفی نماینده شورای صنفی به معاونت پژوهش و فناوری برای پیگیری مسایل پژوهشی اعم از پروژه های تحقیقاتی دانشجویی، اینترنت و …

۳) تسهیل در پرداخت کار دانشجویی برای دانشجویان تعهد دبیری

۴) حضور فعال نمایندگان دانشجویی در شورای دانشجویی دانشگاه و توجه به نقطه نظرات ارزنده آنها

۵) مشارکت فعال دانشجویان در اداره هرچه بهتر سراهای دانشجویی

۵) حضور نماینده شورای صنفی در کمیته تغذیه دانشگاه

۶)  ارایه کالابرگ صبحانه به دانشجویان

۷) پیگیری وضعیت تحصیلی دانشجویان مشروط از طریق مقتضی توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

خبر در حال تکمیل است

dav

dav