در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنفرانس انجمن رمز ایران

در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنفرانس انجمن رمز ایران برگزار شد

نشست رئیس دانشگاه با رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید رجائی، امروز چهارشنبه هفتم شهریورماه ۱۳۹۷ همزمان با برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران، نشست صمیمانه ای با حضور دکتر حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه شهید رجائی و دکتر محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد قربان و غدیر به دکتر عارف و هیات همراه ایشان، به طور مختصر به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی و فعالیت های مختلف دانشگاه شهید رجائی پرداختند. ایشان با ذکر مصادیق فعالیت های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و زیربنایی، افتخارات به دست آمده توسط پژوهشگران و محققان دانشگاه را در سال های اخیر کم سابقه دانستند و از چاپ مقالات اساتید دانشگاه در نشریات طراز اول جهان از جمله نشریه نیچر خبر دادند. دکتر عظمتی با بیان اینکه در سال های اخیر استفاده از نیروهای متخصص و جوان در کنار مدیران باتجربه در سطوح مختلف مدیریتی موجب ایجاد شادابی و افزایش قابل ملاحظه کارآیی و بهره وری گردیده است، به نمونه هایی از این دست اشاره نمود؛ مدیرانی که علاوه بر جوانی دارای مراتب بالایی از مرتبه های علمی و مدیریتی هستند.

در بخش دیگری از سخنان ایشان به موضوع استفاده بیش از پیش از خانم ها در مسئولیت های مدیریتی اشاره نمود و با مقایسه وضعیت کنونی با سال های گذشته، استفاده از اعضای هیات علمی و پرسنل خانم را در ایجاد موفقیت های دانشگاه در سال های اخیر مهم ارزیابی نمود. رئیس دانشگاه شهید رجائی با ارائه گزارش مختصری از وضعیت پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و وظیفه خطیر دانشگاه شهید رجائی در تربیت نیروی متخصص و متعهد مورد نیاز آموزش و پرورش خصوصاً در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای، این ماموریت دانشگاه را یکی از برتری های دانشگاه دانست و با انتقاد از روش سطح بندی دانشگاه ها، برای اصلاح این امر اظهار امیدواری نمود و حمایت بیش از پیش همه مسئولین را خواستار شد.

همچنین در این نشست صمیمی، دکتر محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از پذیرش و برگزاری بسیار باشکوه پانزدهمین کنفرانس انجمن رمز ایران ابراز تشکر نمود و فعالیت دانشگاه شهید رجائی را در حوزه برگزاری این کنفرانس و نیز کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی که در سال گذشته در دانشگاه شهید رجائی برگزار گردید، بسیار عالی ارزیابی نمود.

دکتر عارف با تایید موارد بیان شده در خصوص ضرورت توجه ویژه به دانشگاه شهید رجائی، از اصلاح امور در راستای اصلاح پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی ابراز امیدواری کرد و آن را برای حیات دانشگاه و نیز به روز ماندن اعضای هیات علمی بسیار حائز اهمیت دانست. همچنین وی ابراز امیدواری کرد با دعوت از رئیس دانشگاه شهید رجائی در کمیسیون آموزش مجلس و اتخاذ راهکارهای مناسب این دغدغه ها به خوبی برطرف و راه برای پیشرفت های بیشتر دانشگاه شهید رجائی هموارتر گردد.

 

img_20180830_004918 img_20180830_004910