دانش‌بنیان‌ها به نمایشگاه هوافضای روسیه می‌روند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ پانزدهمین دوره نمایشگاه هوافضای روسیه «ماکس» ۲۹ تیر تا ۳ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شودستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه با برگزاری پایون ملی ایران حمایت می کند.

نمایشگاه هوایی «ماکس» در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوایی و فضایی جهان به حساب می آید و هر دو سال یکبار در تابستان درشهر «ژوکوفسکی» روسیه برگزار می‌شود. ماکس جزء برترین نمایشگاه‌های هوایی دنیا است. این نمایشگاه به لحاظ وسعت فناوری‌های پیشرفته ارائه شده در آن نسبت به سایر نمایشگاه ها بزرگتر است. به همین دلیل یک رویداد بزرگ در دنیا به حساب می آید که هر دو سال یکبار تحت حمایت مستقیم ریاست جمهوری روسیه در شهر علم و فن آوری هوافضای روسیه «ژوکوفسکی» در فرودگاه پایگاه مرکزی برگزار می شود.

ایران از همان دوره‌های آغازین نمایشگاه، در این رویداد بین المللی با حضور نمایندگانی از سازمان های دولتی مرتبط با صنایع هوایی و فضایی ایران در سطح کارشناسی و مدیریتی و بخش خصوصی حضور یافته است. در چند دوره اخیر نیز شرکت‌های دانش بنیان محصولات خود را در پاویون ایران به نمایش گذاشتند و قدم‌های موفقی در راستای توسعه صادرات برداشتند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری شرکت آسمان فناوران با برپایی پاویون ملی ایران در این نمایشگاه از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد بین المللی حمایت می کند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اینجا مراجعه کنند.

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۲۱۰۲