دانشگاه های شهید رجائی و فرهنگیان؛ تنها راه ورود معلمین به مدرسه و تنها مرجع تشخیص صلاحیت معلمی / ضرورت برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی در این دو دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیین اختتامیه دوره شیوه های نوین مدیریت در آموزش و پرورش با حضور آقای دکتر نوری، مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید طهرانی مقدم برگزار شد. در این مراسم که در روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار شد، آقای دکتر مهدی نژاد ضمن خیر مقدم به عنوان سخنران نخست، مباحثی را در خصوص لزوم توجه به آموزش های مهارتی و توجه به خروجی های هنرستان های کشور ارائه نمودند.

همچنین در این مراسم آقای مهندس کاظمی، معاون آموزش متوسطه با توصیف اینکه تجلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید مدرسه باشد، افزودند: ما زمانی موفق عمل خواهیم کرد که در راستای سند تحول گام برداریم. همچنین نماینده مدیران شرکت کننده در این دوره نیز ضمن تقدیر از معاونت آموزش متوسطه و مسئولین دانشگاه شهید رجائی، به بیان دیدگاه های خود و سایر مدیران به نمایندگی از ایشان پرداختند و برگزاری این دوره را در دانشگاه شهید رجائی به عنوان بهترین دوره در طول فعالیت های خود برشمردند.

در بخش دیگری از مراسم، وزیر آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه به واسطه برگزاری این دوره ارزشمند و مفید، ایشان را استادی بنام و صاحب سبک و شناخته شده در سطح ایران و جهان توصیف نمودند و با اشاره به جایگاه دانشگاه شهید رجائی، افزودند: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد دانش آموختگان هنرستان های ما شاغل هستند که این موضوع در بحث ناخالص ملی اثرگذار است. ایشان شهید حسن طهرانی مقدم را یکی از مفاخر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی ذکر کردند که به نیروهایش اختیار می داد و همیشه در میدان بود و در میدان نیز به فیض شهادت نایل شد.

آقای دکتر نوری قشر معلم را مورد اعتمادترین قشر جامعه دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزودند: دانشگاه های شهید رجائی و فرهنگیان باید تنها راه ورود معلمین به مدرسه باشند. وی بر اجرای کلیه دوره های ضمن خدمت و توانمندسازی معلمین و مدیران در این دو دانشگاه تاکید کرد و دانشگاه های شهید رجائی و فرهنگیان را تنها مرجع تشخیص صلاحیت معلمی دانستند. وزیر آموزش و پرورش ارتباط بین مدرسه و دانشگاه را بسیار حیاتی توصیف نمودند و بر لزوم گسترش هنرستان های جوار تاکید کردند. همچنین در بخش دیگری از سخنان ایشان، وجود دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های شهید رجائی و فرهنگیان مورد تایید قرار گرفت و بر همین اساس افزودند: حتی حاضر هستیم برای ارتقای وضعیت شغلی معلمین روزهای پنج شنبه و جمعه در این دانشگاه ها دوره های تحصیلات تکمیلی برگزار شود. آقای دکتر نوری مسیر پیش رو را روشن توصیف نمودند و افزودند: در موضوع المپیادهای علمی دانش آموزی اکنون به اوج رسیده ایم طوری که در سال جاری در سطح جهانی ۲۰ مدال طلا داشته ایم که نسبت به سال های قبل بسیار خوب بوده است.