«خدمت صادقانه به مردم»، «عطیه الهی» است و خدمتی بالاتر از خدمت به افراد نخبه، شایسته و فرهیخته در محیط دانشگاه وجود ندارد

پور کمالی، در آیین تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه:

«خدمت صادقانه به مردم»، «عطیه الهی» است و خدمتی بالاتر از خدمت به افراد نخبه، شایسته و فرهیخته در محیط دانشگاه وجود ندارد

«خدمت صادقانه به مردم»، «عطیه الهی» است و عبادتی بالاتر از «خدمت به مردم» وجود ندارد؛ این که کجا و به چه کسی خدمت می کنیم، بسیار پر اهمیت بوده و خدمتی بالاتر از خدمت به افراد نخبه، شایسته و فرهیخته در محیط دانشگاه، وجود ندارد و ما باید به خاطر این عطیه الهی، شکرگزار خداوند سبحان باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مدیریت امور اداری دانشگاه، صبح امروز چهارشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ «آیین تجلیل از کارکنان و کارمندان نمونه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» با حضور اعضای هیأت رئیسه، مدیران و کارکنان دانشگاه در سالن شهید طهرانی مقدم برگزار و ضمن اجرای برنامه های مفرح و متنوع، از کارمندان نمونه دانشگاه تجلیل و قدردانی شد.

بر اساس این گزارش، علی پور کمالی، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ضمن تبریک اعیاد اشعبانیه و آرزوی توفیق بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان، از حماسه حضور آحاد مردم در پای صندوق های رأی، تجلیل و قدردانی کرد و گفت: مشارکت و حضور معنادار ملت در عرصه انتخابات، بار مسؤولیت مدیران را سنگین تر کرد و ما باید قدردان و سپاسگزار مردمی باشیم که این گونه با آگاهی و روحیه جهادی، برای اعتلای نظام و انقلاب در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی، حضور پیدا می کنند.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در ادامه ضمن اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت «خدمت به مردم» اذعان داشت: هیچ عبادتی بالاتر از «خدمت صادقانه به مردم» نیست؛ این که کجا و به چه کسی خدمت می کنیم، بسیار پر اهمیت است و بی شک خدمتی بالاتر از خدمت به افراد نخبه، شایسته و فرهیخته در محیط دانشگاه وجود ندارد و ما باید به خاطر این عطیه الهی، شکرگزار خداوند سبحان باشیم.

پورکمالی، «خدمت به مردم» را «عطیه الهی» توصیف کرد و با تأکید بر کیفیت خدمت ارائه شده، گفت: نکته بسیار مهمی که در خدمت به مردم نهفته است، توجه به «کیفیت خدمت» و «زمان مناسب خدمت» است؛ چه بسا خدمات با کیفیت و مطلوبی که به سبب عدم انجام کار در زمان مناسب، کم اثر یا بی اثر شده اند، لذا باید بکوشیم تا خدمت رسانی در موعد مشخص، با کیفیت مطلوب، در چارچوب نظم و انضباط و بطور کامل انجام پذیرد و در این مسیر باید تلاش شود تا با بهره مندی از فناوری های نوین، فرآیند خدمت رسانی را به حداقل زمان ممکن کاهش دهیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر «ضرورت کاهش عوامل بیرونی در انجام وظایف» گفت: نباید اجازه دهیم تا عوامل بیرونی بر نحوه ارائه خدمت، اثر منفی داشته باشد و باید همواره مراقبت شود تا در همه حال موضوع «تکریم ارباب رجوع» مورد توجه قرار گیرد.

علی پورکمالی انارکی، «قانون مداری، عدالت محوری و پاسخگویی» را از دیگر اصول خدمت رسانی به مردم معرفی کرد و گفت: اگر قانون مدار بوده و به عدالت در گفتار و کردار توجه داشته باشیم، خود به خود به پاسخگویی مطلوب، دست خواهیم یافت؛ لذا باید تلاش شود تا در عملکرد خود قوانین و مقررات را به صورت دقیق اجرا کرده و در چارچوب قوانین، گره گشای مردم باشیم تا رضایتمندی از دستگاه حاصل شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در بخش دیگری از سخنان خود  به تشریح نقش«تحکیم بنیان خانواده» پرداخت و افزود: همکاران بسیار پر تلاشی داریم که برای پیشبرد اهداف سازمانی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، ولی باید توجه داشت که این امر نباید به بنیان خانواده آنان آسیبی وارد کرده و موجب کم توجهی به امور خانواده شود و «ایجاد تعادل بین کار و خانواده»، بطوری که به هیچ یک از آن دو لطمه ای وارد نشود، نیازمند «هنر و تخصص مدیریتی» است که باید خود را به آن تجهیز کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پایان از تلاش ها و زحمات مدیران پیشین دانشگاه تقدیر و تشکر کرد و افزود: به عنوان نهمین خدمتگزاری که مسؤولیت اداره این عرصه مقدس بر عهده او به امانت نهاده شده است، تمام تلاش و توان خود را به کار خواهم بست تا به کمک همکاران عزیز خود و به کمک اجرای اصولی که بدان اشاره شد، «اتحاد»، «هم دلی» و «انسجام» را برای دانشگاه به ارمغان بیاوریم.

پور کمالی، مجموعه «کارکنان دانشگاه» را عضو یک «خانواده بزرگ» توصیف کرد و اذعان داشت: زمانی که احساس یک خانواده بودن در وجود ما بصورت جدّی متبلور شود، به سادگی به اهداف و مأموریت های خطیری که برای ما ترسیم شده است، دست خواهیم یافت.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تعلیم و تربیت، گفت: دغدغه های معظم له امروزه به قوانین و مقرراتی تبدیل شده اند که باید با جدیت دنبال و برآورده شوند تا معلمانی در تراز انقلاب و سند تحول بنیادین تربیت کنیم که بتوانند نسل های آینده کشور را به درستی تربیت نمایند.

پورکمالی، در پایان محیط«دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» و «دانشگاه فرهنگیان» را بسیار حساس و ویژه توصیف کرد و گفت: این دو دانشگاه بسان دو بال پرواز وزارت آموزش و پرورش اند که عدم هماهنگی بین این دو بال، مانع از حرکت و پرواز خواهد شد، از این روی باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در تحقق برنامه و مأموریت های این دانشگاه ها هیچ خطای راهبردی وجود نداشته باشد، چرا که کوچک ترین اشتباه در این حوزه، صدمات جبران ناپذیری به نظام تعلیم و تربیت وارد خواهد کرد، لذا باید تلاش شود تا  این دو دانشگاه متحدتر و منسجم تر از گذشته برای تحقق مأموریت های خود گام برداشته و بدون سعی و خطا و با قاطعیت رسالت خطیر خویش را به انجام رسانند و بی تردید در این مسیر، همه ارکان دانشگاه سهیم بوده و در مواجهه با دانشجو معلمان، نقشی فراتر از سایر نقش ها و مسؤولیت های محول دارند و آن ایفای «نقش تربیتی و فرهنگی» است.