حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه آموزش مقدمه ای بر ایجاد مرکز رشد و خانه های خلاق در دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عصر روز سه شنبه ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ جلسه ای به همت قرارگاه حکمرانی در تربیت فناورانه وزارت آموزش و پرورش و با حضور ۱۴ شرکت دانش بنیان در حوزه آموزش در دانشگاه برگزار گردید. در این نشست صمیمی که نمایندگانی از شرکت های دانش بنیان با همراهی آقای دکتر حمید زاده و هیات همراه از وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، آقای دکتر علی رحمانی و آقای دکتر حمیدرضا تقی یاری از اساتید صاحب نظر دانشگاه نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، نمایندگان هر شرکت به معرفی محصولات و زمینه های کاری خود پرداخته که از این بین می توان به زمینه های تولید محتوای دیجیتال، آموزش های مجازی، سیستم های آموزش از راه دور، آموزش بر اساس بازی (Game Learning) و … اشاره کرد. در ادامه نیز در مورد زمینه های همکاری های دو و چند جانبه با دانشگاه بحث و تبادل نظر شد. در این نشست آقایان دکتر رحمانی و دکتر تقی یاری نیز به بیان دیدگاه های خود در حوزه دانش بنیان پردختند که از جمله مطالب عنوان شده می توان به معرفی دانشگاه و ظرفیت های موجود، آموزش سیستم هیبرید، مباحث مرتبط با آموزش شهروندی و تفکیک پسماند، آموزش رباتیک، شهر هوشمند، ربات هوشمند تفکیک زباله و پروژه های مشابه که برای شهرداری انجام شده است، پلت فرم های آموزش ضمن خدمت، تردمیل هوشمند و سایر زمینه های همکاری، اشاره کرد.

گفتنی است پس از این گردهمایی، نشست صمیمانه ای با حضور آقای دکتر حمید زاده و آقای دکتر مهدی نژاد درزی، سرپرست دانشگاه برگزار شد. سرپرست دانشگاه با تاکید بر ایجاد مراکز رشد و تعامل سازنده و سالم با شرکت های دانش بنیان، ابراز امیدورای کرد ایجاد مرکز رشد و خانه های خلاق در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با محوریت ماموریت این دانشگاه و بهره مندی از تخصص و تجارب اساتید دانشگاه و نیز مساعدت وزارت متبوع و همکاری شرکت های دانش بنیان خصوصاً در حوزه آموزش در آینده نزدیک عملی شود.