توضیحات معاونت دانشجویی در خصوص بازگشایی فضاهای ورزشی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آقای دکتر میرمحمدی معاون دانشجویی دانشگاه طی مصاحبه ای در خصوص بازگشایی فضاهای ورزشی، اطلاعاتی ارائه داد. مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:

آقای دکتر میرمحمدی، ضمن عرض خدا قوت به جناب عالی و همکاران محترم، لطفا در خصوص بازگشایی فضاهای ورزشی، توضیحاتی بفرمایید:

با توجه به دستورالعمل کشوری بازگشایی اماکن ورزشی و مصوبات جلسه مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های منطقه یک کشور (استان‌های تهران و البرز) و نامه اخیر معاون وزیر و رئیس محترم سازمان امور دانشجویی وزارت عتف، در راستای آمادگی و هماهنگی در امر بازگشایی حضوری دانشگاهها تلاش بر این است که با رعایت مراتب مذکور در دستورالعمل و نامه، ابتدا محیطی ایمن برای فعالیتهای ورزشی همکاران، اساتید و دانشجویان گرامی ایجاد گردد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط دستورالعمل به صورت تدریجی بازگشایی ایمن فضاهای ورزشی انجام شود.

آقای دکتر ممکن است نگرانی‌هایی در رابطه با عدم رعایت پروتکل‌ها وجود داشته باشد. جنابعالی چه توضیحی در این مورد دارید؟

معاونت دانشجویی با کمک همکاران مجرب اداره بهداشت، درمان و مشاوره و همکاری آنها با اداره تربیت بدنی می‌تواند وضعیت واکسیناسیون (هر دو دوز) افراد علاقمند به استفاده از برنامه‌های ورزشی دانشگاه را پایش نموده و همچنین با استفاده از نیروهای فنی و کاردان اداره تربیت بدنی برنامه‌های ورزشی، اعم از جلسات تمرینی، آموزشی و برگزاری مسابقات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که پس از تشکیل کارگروه مربوطه به اطلاع علاقمندان خواهد رسید، اعلام نمایند.

 

آقای دکتر صحبت از دستورالعمل فرمودید، امکان دارد در این مورد هم توضیح بیشتری بفرمایید.

در دستورالعمل بازگشایی فضاهای ورزشی دقیقا مشخص شده است که با توجه به ابعاد موجود هر فضای ورزشی چند نفر به طور همزمان می‌توانند از این فضا استفاده کنند تا پروتکل بهداشتی رعایت شود. لذا همکاران اداره تربیت بدنی حتما در این مورد دقت لازم را بعمل خواهند آورد و در برنامه ریزی‌ها مفاد دستوالعمل بطور دقیق رعایت خواهد شد.

آقای دکتر در مورد اینکه آیا تمامی فضاهای ورزشی بازگشایی می‌شود یا برخی از آنها نیز توضیحات لازم را بفرمایید.

قطعا بازگشایی به صورت مرحله‌ای و با احتیاط لازم انجام خواهد شد. در اسرع وقت طبق آئین‌نامه وزارت عتف، اعضای شوراي تربيت بدني و ورزش دانشگاه مشخص و جلسات این شورا تشكيل خواهد شد و تصمیمات تخصصی در این شورا اتخاذ می‌شود. همچنین نسبت به اخذ مجوزهای لازم از ستاد کرونای دانشگاه نیز اقدام می‌شود و پس از آن ابتدا در مرحله اول با شروع فعالیت فضاهای روباز برای دانشجویان، همکاران و اساتید و به تدریج مجوزهای لازم برای فضاهای بسته نیز اخذ خواهد شد.در عین حال مصوبات ستاد  ملی و استانی مبارزه با کرونا مطمح نظر خواهد بود