بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درمحکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی (ع)

 وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ ﴿شعرا/۲۲۷﴾

 

“جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دلها را اندوهگین و داغدار کرد. عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم‌السلام جز با جستجو از سررشته‌ی این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آن، جبران نخواهد شد”.

مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) ۵/آبان/۱۴۰۱

حادثه تاسف‌بار و غم‌انگیز حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی علیه‌السلام بار دیگر عمق دشمنی جریان تکفیر و کوردلان علیه مقدسات اسلامی را نشان داد. تلاش برای ایجاد گسست‌های قومیتی-مذهبی به‌منظور تجزیه و تضعیف ایران یکپارچه، ترور بیش از هفده‌هزار تن از شهروندان بی‌گناه، تحمیل جنگ هشت‌ساله، اعمال شدیدترین و طولانی‌ترین تحریم‌ها، آشوب و اغتشاشات تنها بخشی از تجارب تلخ، اما ذی‌قیمتی است که در حافظه تاریخی این ملت رشید به‌خوبی نقش بسته است.

در شرایطی که استکبار جهانی، نا امید از جنگ سخت، با تمام نیرو و دسیسه‌ها به توطئه‌های مذبوحانه، جنگ نرم و رسانه‌ای وسیع علیه ایران اسلامی روی آورده است، ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی به مدد هوشمندی و بصیرت ذاتی و انقلابی و با تأسی به روزهای دفاع مقدس و با الهام گرفتن از آموزه‌های مقدس نهضت عاشورا، مثل همیشه این بار هم با ایستادگی و مقاومت در مقابل فتنه­ها و اغتشاشات، نقشه‌های شوم دشمنان و آمریکای جهانخوار را به یأس و شکست تبدیل نمودند.

این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی، برای دست یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم (ص) قربانی و به خاک و خون بکشانند.

بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان دانشگاه راهبردی و ماموریت گرا، با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش و اهمیت جهاد تبیین در محیط­های دانشگاهی، به نقش آفرینی اساتید محترم دانشگاه در جهاد تبیین،که از الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می باشد، تاکید نموده و ضمن محکومیت این جنایت دردناک و کوردلانه، به مصداق آیه شریفه ۳۲ سوره مبارکه مائده « مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا»، شهادت جمعی از زائران حرم احمدبن موسی(ع) را به ساحت مقدس امام عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب ، خانواده‌های محترم این عزیزان و ملت شریف ایران، تسلیت عرض نموده و از تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، برخورد سریع، جدی و قاطع با مسببان و آمران داخلی و خارجی این جنایت را خواستارمی باشد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی