بیانیه بسیج فرهنگیان پایگاه شهید زالی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم
أُذِنَ لِلََّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنََّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنََّ اللََّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ (سوره حج آیه ۳۹)

دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، تداعیگر مقاومت، رشادتها و تبلور ایمان و همبستگی امت وفادار و بصیر ایران میباشد که در راه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب، با الگوگیری از نهضت عظیم عاشورا و با تاسی از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با لبیک به ندای رهبر عظیم الشان خود حضرت امام خمینی (ره)، در طول هشت سال جنگ نابرابر تحمیلی، در مقابل دشمن متجاوز و استکبار جهانی ایستادند و صحنه های تاریخی و به یاد ماندنی از ایثار و حماسه را از خود به یادگار گذاشتند. فرزندان برومند این مرزو بوم و رادمردان حماسه ساز ایران اسلامی، هیمنه پوشالی ابرقدرتها را در هم شکستند و درسی بزرگ و فراموش نشدنی به سلطه گران و متجاوزان دادند.
جنگی که با هدف نابودی و تجزیه ایران و با حمایتهای استکبار جهانی بر ملت ایران تحمیل شده بود اگر چه هزینه های مادی و انسانی قابل توجهی به همراه داشت لکن در سایه سار رحمت الهی و ایستادگی و جانفشانی ملت غیور ایران، به نماد غرور ملی بدل شد و نه تنها وجبی از خاک این کشور به دشمن متجاوز واگذار نشد بلکه این تهدید به فرصتی برای اقتدار، عزت و تبدیل ایران به ایرانی قدرتمند مبدل گردید به گونه ای که جایگاه ایران اسلامی در حال حاضر به عنوان قدرت برتر منطقه و تاثیرگذار در معادلات خاورمیانه بر همگان مشهود و غیر قابل انکار میباشد. بی شک این برکات حاصل فرهنگ ایثار و شهادت و ثمره خون شهدای گلکون کفن و از خودگذشتگی ایثارگران در سالهای سراسر حماسه جنگ تحمیلی میباشد.
قدرت بازدارندگی که حاصل تجربیات هشت سال مقاومت جانانه و خودباوری جوانان ایران اسلامی میباشد پس از پایان جنگ تحمیلی نیز، سپری محکم در مواجهه با تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب در بحران ها و خطرات احتمالی فرا روی کشور ایجاد نمود.
بسیج فرهنگیان پایگاه شهید زالی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای والا مقام هشت سال جنگ تحمیلی، پاسداشت هفته افتخارآمیز دفاع مقدس را میراثی گرانبها و فرصتی برای بازشناسی و یادآوری حماسه های ملت غیور و قهرمان ایران میداند تا روح مقاومت، استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر دشمنان این مرزو بوم همواره در ذهن و جان ما زنده و جاوید بماند. در خانمه بسیج فرهنگیان پایگاه شهید زالی ضمن تجدید میثاق با ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، آمادگی خود را برای پاسداری از حریم ولایت، ارزشهای انقلاب و آرمان های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از کیان اسلامی اعلام میدارد.

بسیج فرهنگیان پایگاه شهید زالی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی