به روزرسانی سامانه علم سنجی دانشگاه

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد:

سامانه علم‌سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت شهید رجایی به آدرس scimet.sru.ac.ir در سال ۱۴۰۱ با هدف استخراج و نمایش به روز شاخص های علم‌سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه، توسط معاونت پژوهش و فناوری، پیاده‌سازی و اجرا شده است. در این سامانه اطلاعات عمومی اعضا هیأت علمی شامل نام و نام خانوادگی، دانشگاه، دانشکده/گروه آموزشی و رتبه علمی درج شده است.

شاخص های علم‌سنجی اعضا هیأت علمی دراین سامانه شامل اطلاعات مقالات و h-index اعضا هیأت علمی در سه پایگاه بین المللی WoS، Scopus و Google Scholar؛ آمار مقالات اعضا هیأت علمی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)؛ و پروفایل پژوهشی اعضا هیأت علمی شامل خلاصه عملکرد، فهرست مقالات، کتب منتشر شده، همکاری های بین المللی و نویسندگان همکار می باشد.

پس از تکمیل پروفایل پژوهشی اعضا هیأت علمی و درج کد های شناسه Scopus و Publons، سامانه به طور خودکار با پایگاه های اطلاعاتی Scopus و WoS برقرار کرده و سابقه مقالات و استنادات فرد را دریافت و ارائه می دهد. اطلاعات مربوط به ISC و کتب منتشر شده اعضا هیأت علمی با اتصال به سامانه گلستان بروز می شود. سامانه هر ۷ روز یکبار به‌روز می شود.

همچنین انتخاب پایگاه داده پیش فرض در ابتدای ورود به سامانه در سه بخش ISC، Scopus، و WoS توسط کاربر صورت می پذیرد و اعضای محترم هیات علمی می توانند وضعیت تولیدات علمی خود را در این سه پایگاه مشاهده فرمایند.

همچنان از کلیه همکاران گرامی خواهشمند است پروفایل شخصی خود در سامانه علم سنجی را بررسی فرمایند و با توجه به موارد زیر، اقدام به تکمیل فرم ۱ یا ۲ نمایند.

۱- چنانچه اطلاعات ثبت شده عضو هیئت علمی نیاز به اصلاح یا ویرایش دارد، مراتب از طریق تکمیل فرم شماره ۱ به معاونت پژوهش وفناوری ارسال گردد.

فرم شماره۱- ویژه همکارانی که اطلاعات آنان در سامانه علم سنجی نیاز به اصلاح دارد

۲- چنانچه نام عضو هیئت علمی در سامانه علم سنجی درج نشده است، مراتب از طریق تکمیل فرم شماره ۲ به معاونت پژوهش وفناوری ارسال گردد.

فرم شماره ۲- ویژه همکارانی که نام و اطلاعات آنان در سامانه علم سنجی درج نشده است

آدرس سامانه: scimet.sru.ac.ir