تفاهم‌نامه همکاری با عمان ظرفیت دیپلماسی علمی کشور را افزایش می‌دهد

دکتر وحید حدادی اصل اظهار داشت: با پیگیری‌های مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، در سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان که در اوایل ماه جاری صوت گرفت، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور به امضای وزیر امور خارجه کشورمان جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان و وزیر خارجه دولت عمان رسید.
وی افزود: تبادل بورس تحصیلی، همکاری برای امور مربوط به اعضای هیئت علمی، همکاری مشترک پژوهشی و برگزاری نمایشگاههای پژوهشی و فناورانه، ایجاد تسهیلات برای حضور در همایش‌های علمی و حمایت از تدریس زبان فارسی و عربی در دو کشور از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
دکتر حدادی اصل اظهار داشت: همکاری مشترک در پژوهش‌های کاربردی، تبادل کارشناس و متخصص در امور علمی، دانشی و فناوری‌های نوین، گسترش همکاری در زمینه انتقال و بین‌المللی‌سازی پروژه‌های فناوری، شتاب‌دهنده‌های کسب و کار و کارآفرینی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه همکاری ایران و عمان است.
قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل افزود: با توجه به مناسبات خوب و روابط حسنه میان دو کشور، تا کنون هفت نشست کمیته مشترک علمی ایران و عمان در تهران و مسقط برگزار شده و مقدمات برگزاری هشتمین نشست در دست اقدام است. انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی، تبادل دانشجو، همکاری در حوزه تبادل فناوری، راه‌اندازی دوره‌های مشترک نیز از جمله محورهایی است که مقدمات لازم آنها در دست اقدام است.
لازم به ذکر است در دولت سیزدهم با محوریت دیپلماسی علمی و فناوری، توجه ویژه‌ای به جهان اسلام و همسایگان صورت پذیرفته و یکی از دستور کارهای دائمی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، ارتقاء روابط علمی و فناوری با کشورهای منطقه و جهان اسلام است

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۱۸۰۱