برگزاری مراسم هفته پژوهش

در ادامه برنامه های مرتبط با هفته پژوهش توسط شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پایه ، برنامه های زیر برگزار شد:

۲۳ آذرماه ۱۳۹۸

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نرم افزار Origin pro

کارگاه آموزشی نرم افزار Origin pro توسط سرکار خانم دکتر رویا مجیدی دانشیار گروه فیزیک در روز شنبه ۲۳ آذرماه در دانشکده علوم پایه با شرکت دانشجویان و اعضای هیات علمی برگزار شد.

whatsapp-image-2019-12-14-at-8-21-19-pmwhatsapp-image-2019-12-14-at-4-04-13-pm

برگزاری سخنرانی علمی توسط دکتر مهدی نیک عمل

سخنرانی ” الفباي پژوهش در دنياي مدرن” توسط جناب آقای دکتر مهدی نیک عمل دانشیار گروه فیزیک در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه ارائه شد. ایشان در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کردند که امروزه دنياي مجازي و اينترنت تمام شئونات زندگي بشر را مورد تاثير قرار داده است و پژوهش و پژوهشگري نیز نه تنها از اين تاثير بي نصيب نمانده بلكه بسيار متاثر شده است برخي از اين موارد تاثیرگذاری به صورت زیر می باشد:whatsapp-image-2019-12-16-at-6-43-58-pm3

  • در كوتاهترين زمان يافته هاي هم رشته اي ها از هر جاي جهان را رويت مي كنيم و از كم و كيف ان مطلع مي شويم.
  • در كمترين زمان تمام هم رشته اي ها در همه جاي دنيا از خروجي هاي فعاليت علمي ما مطلع مي شوند
  • روشهاي ارتباط و همكاري علمي از راه دور بسيار ساده تر شده است.
  • همكاري بين رشته اي بسيار مهمتر از گذشته است.
  • با وجود تنوعاتي كه لحظه به لحظه در دنيا خلق ميشود، خلاقيت عنصر مهم و بي همتايي است.

 

whatsapp-image-2019-12-14-at-3-12-08-pm

۲۴ آذرماه ۱۳۹۸

برگزاری مراسم هفته پژوهش دانشکده علوم پایه

whatsapp-image-2019-12-16-at-6-43-58-pm1

در مراسم هفته پژوهش دانشکده علوم پایه، ابتدا دکتر میرزائی رئیس دانشکده ضمن عرض خیر مقدم به اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان دانشکده، از زحمات آنان در توسعه مرزهای دانش و ارائه برونداد آموزشی و پژوهشی تشکر نمودند. در ادامه دکتر مجتبی قربانی معاون پژوهشی دانشکده ضمن گرامی داشت هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد : هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز بر روی ابعاد مختلف موضوع پژوهش و فناوری در کشور است و توسعه مرزهای دانش و دستیابی به فناوری برای ارتقاء جایگاه علمی کشور را مرهون مطالعه و پژوهش اساتید و دانشجویان دانست. ایشان در ادامه آماری از عملکرد اساتید دانشکده در حوزه پژوهش و فناوری ارائه دادند.  

whatsapp-image-2019-12-16-at-6-43-58-pm

در ادامه مراسم دکتر محمد رضا درفشه استاد ریاضی دانشگاه تهران به مناسبت هفته پژوهش سخنرانی نموده و در آن به روند پژوهش در بستر زمان مبتنی بر نیاز جامعه پرداختند. در این جلسه در بخش تقدیر از پژوهشگران دانشجویی دانشکده از سرکار خانم مینا رجبی پارسا دانشجوی دکتری ریاضی نیز تقدیر به عمل آمد. همچنین از زحمات دکتر علیرضا کرمی در راهنمایی علمی دانشجویان در ارائه مقاله در نشست نگاهی به جدول تناوبی در تاریخ دهم اذرماه تقدیر به عمل امد.

با توجه به برگزاری نمایشگاه تجارب یادگیری در کاوشگری در ۱۷ آذرماه و انجام نظر سنجی در مورد تجارب برتر از نظر بازدیدکنندگان توسط انجمن علمی دانشجویی شیمی، موارد زیر در این جلسه مورد تقدیر قرار گرفتند:

غرفه اول:

جناب آقای محمد مهدی کمربیگی

جناب آقای بهنام حسین پور

سرکار خانم سارا اسکندریان

سرکار خانم رضوان الوندی

غرفه دوم:

سرکار خانم زهرا قربانی

سرکار خانم فاطمه اسماعیلی

غرفه سوم:

سرکار خانم محدثه امیر سلیمانی

res-1res-2